Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Veelzijdige stadsauto's : Één tegen allen

Met de komst van de nieuwe Peugeot 208 én de nieuwe Opel Corsa boven op de bestaande Citroën C3 heeft de PSA-groep nu drie ijzers in het vuur in het B-segment. Maar dan moet dat trio wel nog zien af te rekenen met die andere Franse bestseller in deze categorie: de Renault Clio, waarvan de vijfde generatie ook nog maar een half jaar jong is.

Overzicht :

Een nieuwe Renault Clio, enkele maanden later gevolgd door een nieuwe Peugeot 208? Dan hangt er onvermijdelijk een confrontatie tussen deze twee bestsellers in het B-segment in de lucht. Alleen komt de 208 ditmaal niet op zijn eentje op tegen zijn eeuwige rivaal, want nu Opel volwaardig lid is van de grote PSA-familie, krijgt de Peugeot het gezelschap van een ander zwaargewicht in deze voertuigklasse: de Opel Corsa. Allebei staan ze op het nieuwe compacte modulaire CMP-platform van de PSA-groep, waarop hun neef, de Citroën C3, nog geen aanspraak kon maken toen hij in 2016 werd gelanceerd.

Aangezien de 208 en de Corsa het hier opnemen tegen de topversie van de Clio, aangedreven door de 1.3 TCe 130, gekoppeld aan de gerobotiseerde versnellingsbak EDC met dubbele koppeling en zeven verhoudingen, treden ze aan met de 130 pk-versie van de 1.2 PureTech-motor, bijgestaan door een achttrapsautomaat. De oudere Citroën C3 heeft nog geen recht op dat topaandrijfgeheel; hoogstens kan hij uitpakken met de 110 pk-versie van diezelfde 1.2 PureTech en een automaat met maar zes verhoudingen. Dat mag echter geen reden zijn om hem links te laten liggen bij deze PSA-Renault-confrontatie.

Met dank aan De Stroopfabriek en De Smaakfabriek in Borgloon.

 

 

 

Geschreven door op