Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Seat Leon aan de stekker als e-Hybrid

Geschreven door Frédéric Kevers op 02-10-2020

In tegenstelling tot zijn voorganger krijgt de nieuwe Seat Leon wel een plug-inhybride variant. De e-Hybrid deelt zijn technologie met de stekkerversies op basis van de Audi A3, de Skoda Octavia en de VW Golf.

Seat breidt het gamma van de nieuwe Leon uit met een stekkerversie, die als e-Hybrid in de catalogus belandt. Het met de Audi A3 40 TFSI e gedeelde aandrijfgeheel combineert een 1.4 TSI van 150 pk met een elektromotor van 85 kW, goed voor een systeemvermogen van 204 pk en een gecombineerd maximumkoppel van 350 Nm. Het accupakket heeft een capaciteit van 13 kWh, wat ervoor zorgt dat de Leon e-Hybrid over een puur elektrische autonomie van 60 kilometer beschikt. Het gemiddelde normverbruik bedraagt tussen de 1,1 en de 1,3 liter per 100 kilometer, het CO2-equivalent van 25 tot 30 gram (telkens berekend volgens het WLTP-protocol).

Seat biedt de Leon e-Hybrid niet alleen aan als hatchback, ook de breakversie gaat aan de stekker. De vijfdeurs kost 34.290 euro, de Leon ST doet daar 900 euro bovenop. Je herkent de plug-inhybride varianten van de Spaanse Golf aan de extra laadklep aan het voorspatbord links en aan de versiespecifieke velgen. De multimediamodule verwelkomt extra tabbladen die extra informatie geven over de werking van de motoren, terwijl de bagageruimte een andere inrichting krijgt om de grote batterijen te kunnen herbergen.

 

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten