Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Seat Leon 1.5 eTSI : Spaanse salsa

Op het ritme van de Volkswagen Golf vernieuwt zustermerk Seat de Leon, die nu zijn vierde generatie ingaat. Die werd niet alleen een stuk groter en een heel eind digitaler, maar voor het eerst zijn er ook hybride versies, zoals de mildhybride 1.5 eTSI.

27.685 €
  • Score redactie 15.30/20

Overzicht :

De Volkswagen-groep vernieuwt in één beweging zowat haar volledige aanbod in de compacte middenklasse, met in het kielzog van de VW Golf VIII niet alleen een nieuwe Seat Leon, maar ook een verse Audi A3 en Skoda Octavia (al is die laatste wel nog minstens een halve categorie groter). De Leon – Seats bestverkochte model, en in zijn vorige incarnatie goed voor meer dan een miljoen verkochte stuks – volgt daarmee het tempo dat Wolfsburg oplegt, maar voor het eerst zet hij ook expliciet zijn Spaanse (eigenlijk Catalaanse) wortels in de verf. ‘Created in Barcelona’ spelen ze bij de Spaanse VW-dochter nu namelijk uit als een keurmerk, een duidelijk teken dat het zelfvertrouwen groeit bij de fabrikant die tot voor enkele jaren als niet rendabele Zuid-Europese buitenpost het kneusje was binnen de groep. De nieuwe Leon oogt ook zelfverzekerd, met een brutale snoet, ferme plooien in de flank en een doorlopende ledstrook op de kont (hoewel die strip niet standaard is). Inhoudelijk blijft generatie vier van de Leon echter in de eerste plaats een Duitser, gebouwd op de bekende MQB (Evo)-basis van de groep, die een paar dozijn modellen van de diverse merken onderstut.

  • Soepel weggedrag
  • Ruim interieur
  • Aangenaam aandrijfgeheel
  • Grote koffer
  • Goed leesbare instrumenten
  • Functioneel ingericht interieur
  • Ergonomische missers
  • Onderstelreacties op korte oneffenheden
  • Vervelende spoorassistent
  • Voordeel hybride niet voelbaar

In dit artikel : Seat, Seat Leon

Journalist AutoGids/AutoWereld