Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Seat Tarraco 2.0 TDI 150 : Anders aangeklede Tiguan Allspace

Alle goede dingen bestaan uit drie: na de Ateca en de Arona vervolledigt Seat zijn SUV-gamma met de Tarraco, de Spaanse tegenhanger van de Skoda Kodiaq en de Volkswagen Tiguan Allspace. Weet de Tarraco zich te onderscheiden van die neven, waarmee hij heel wat onderdelen deelt, te beginnen met zijn zeven zitplaatsen?

37.330 €
  • Score redactie 14.48/20

Overzicht :

De Seat Tarraco werd rechtstreeks afgeleid van de Volkswagen Tiguan Allspace. Ook bij Skoda heeft hij een tegenhanger: de Kodiaq. Beide neven confronteerden we al eens met elkaar in het kader van een Meerkamp. De Kodiaq kwam toen als winnaar uit de bus, met name doordat hij meer aandacht besteed aan functionaliteit, een van Skoda’s stokpaardjes. De jongste nieuwkomer, de Tarraco, heeft geen recht op die attenties van Skoda. Zijn interieur leunt in alle opzichten aan bij dat van de Tiguan Allspace en kampt dan ook met dezelfde beperkingen qua functionaliteit.

Anderzijds kan hij schermen met een sportiever kleedje en een 4 centimeter langer koetswerk dat de nieuwe designrichting van het merk aankondigt. Voor het overige putten de drie grote SUV’s uiteraard uit dezelfde organenbank en rusten ze op hetzelfde verlengde platform dat plaats kan bieden aan zeven inzittenden. Als gevolg van al die synergie zijn de gelijkenissen tussen de drie neven zo talrijk dat kannibalisme bijna niet te vermijden is. De marketingmachine van de Duitse reus is echter goed geolied. Als het merkimago geen verschil kan maken, moeten de prijzen dat maar doen.

  • Instap, binnenruimte tweede zitrij
  • Volledige standaarduitrusting
  • Algemeen rijcomfort
  • Stille en soepele 2.0 TDI
  • Verzorgde look, assemblagekwaliteit
  • Instap en ruimte derde zitrij
  • Meerprijs DSG (enkel in combinatie met 4Drive)
  • Onhandige koffer in zevenzitsversie
  • Prestaties 2.0 TDI 150
  • Turbulentie rond A-stijlen

In dit artikel : Seat, Seat Tarraco

Geschreven door op