Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Dossier / Dossier over de zaak Volkswagen: alles wat u moet weten

Geschreven door David Leclercq op 04-11-2015

Ontdek ons speciaal dossier over de zaak Volkswagen. U vindt er een antwoord op al uw vragen en een chronologisch overzicht van de gebeurtenissen rond het schandaal met sjoemelsoftware.

Vind al onze artikels, analyses en interviews rond de zaak Volkswagen over de sjoemelsoftware waar wereldwijd meer dan 11 miljoen voertuigen bij betrokken zijn.

- 05/07/2016 – Matthias Müller wil Europese klanten niet vergoeden

- 14/06/2016 – Gegevens opzettelijk vernield?

- 08/06/2016 – Europa keurt voorstellen Duitsland af

- 06/06/2016 – 800.000 auto’s worden teruggeroepen

- 25/05/2016 – Akkoord bijna bereikt in de VS

- 28/04/2016 – 9 miljoen voor Winterkorn en vertragingen

- 20/04/2016 – Sjoemelsoftware dateert van 1999

- 04/04/2016 – De dieselmotor, een noodzaak?

- 24/03/2016 – Volkswagen mist Amerikaanse deadline

- 09/03/2016 – Hoe de zaak aan het licht kwam

- 07/03/2016 – "Amerikanen willen nog altijd diesels”

- 29/02/2016 – Amerikaans ultimatum

- 22/02/2016 – De EPA vraagt VW om schone auto's te bouwen

- 22/02/2016 – Terugroepactie gaat in België in maart van start

- 15/02/2016 – Martin Winterkorn op de hoogte sinds 2014?

- 11/02/2016 – Scania, MAN en Ducati bedreigd?

- 27/01/2016 – De Europese aanpassingen werken niet voor de VS

- 25/01/2016 – Europese onderzoekscommissie opgericht

- 22/01/2016 – Geen vergoeding voor Europese klanten

- 05/01/2016 – Volkswagen burgerrechtelijk vervolgd in de VS

- 21/12/2016 – Martin Winterkorn, de ex-CEO van VW, wordt nog altijd goed betaald

- 17/12/2015 – Duitsland keurt de maatregelen voor de dieselmotoren goed

- 11/12/2015 – Het hoe en waarom

- 07/12/2015 – De zaak VW: het CO2-schandaal dooft langzaam uit

- 07/12/2015 – Matthias Müller aan het hoofd van Audi

- 02/12/2015 – Verkoop van Volkswagen daalt met 24,7 procent in de VS

- 30/11/2015 – Directie was al een jaar op de hoogte van het CO2-probleem

- 28/11/2015 – De daling van de verkoop is ingezet

- 27/11/2015 – Europese klanten krijgen toch commerciële tegemoetkoming

- 25/11/2015 – De ingrepen voor de EA 189-motoren zijn officieel

- 24/11/2015 – En nu Renault?

- 23/11/2015 – Volkswagen wil geen schadevergoeding betalen aan Europese klanten

- 23/11/2015 – Het EPA onderzoekt de 3.0 V6 TDI

- 20/11/2015 – Volkswagen gaat zijn kosten met een miljard verminderen in 2016

- 20/11/2015 – Alle modellen opnieuw te koop (Update 24/11)

- 20/11/2015 - Bosch op de rooster

- 18/11/2015 – Aanpassingen voor de 1.6 TDI zijn bekend

- 16/11/2015 – Volkswagen stuurt zijn kat naar de Belgische staat

- 16/11/2015 – Daling van de verkoop en overbruggingskrediet

- 12/11/2015 - 1.000 dollar voor elke Amerikaanse klant

- 12/11/2015 - Ook afwijkende NOx-uitstootniveaus bij de concurrentie

- 10/11/2015 – Volkswagen zal extra CO2-belasting betalen

- 09/11/2015 – Een VW-ingenieur geeff uitleg over de CO2-fraude

- 06/11/2015 – Volkswagen geeft toe dat ook de 3.0 TDI-motor betrokken is

- 05/11/2015 – Duitsland neemt het heft in handen na CO2-onthullingen

- 05/11/2015 – Een dieselauto zou de gemeenschap 700 euro per jaar kosten (ontcijferd)

- 04/11/2015 – Onregelmatigheden met betrekking tot de CO2-uitstoot

- 03/11/2015 – Inschrijvingen oktober 2015: geen effect van de “zaak VW”

- 03/11/2015 – Amnestie voor werknemers die meewerken aan het onderzoek

- 02/11/2015 – Ook fraude met de 3.0 TDI-motor van Audi en Porsche

- 30/10/2015 – terugbetaling wordt misschien mogelijk

- 29/10/2015 – Flexibelere uitstootnormen in reële omstandigheden

- 29/10/2015 – Klacht tegen Volkswagen en Audi in België

- 29/10/2015 – “Volkswagen zal hier sterker uitkomen”, aldus Müller

- 28/10/2015 – Volkswagen in het rood

- 27/10/2015 – PSA wil reële verbruiksgegevens publiceren

- 27/10/2015 – Volkswagen werft aan voor zijn herstructurering

- 26/10/2015 – De Europese Commissie was twee jaar voor het schandaal al op de hoogte

- 26/10/2015 – Toyota opnieuw grootste constructeur ter wereld, ten koste van VW

- 26/10/2015 – De baas van de motorelektronica geschorst

- 24/10/2014 – Volkswagen-affaire gaat D’Ieteren 2 miljoen euro kosten

- 23/10/2015 – Diesels zullen het VW-schandaal te boven komen (ontcijferd)

- 22/10/2015 – Geen tweede frauduleuze motor

- 22/10/2015 – 3 miljoen motoren hebben mechanische aanpassingen nodig

- 21/10/2015 – 65 procent van de Duitsers behoudt vertrouwen in Volkswagen

- 19/10/2015 – Martin Winterkorn verlaat de holding Porsche SE

- 18/10/2015 – De frauduleuze software werd verschillende keren aangepast

- 17/10/2015 – Het gerecht kondigt aan dat “minstens 10 personen” betrokken zijn bij de fraude

- 16/10/2015 – 30 personen betrokken bij de fraude

- 15/10/2015 – Terugroepingen verplicht in Duitsland en België

- 14/10/2015 – Gaat Leonardo DiCaprio een film producen?

- 14/10/2015 – Volkswagen past strategie aan

- 13/10/2015 – Europa wil de NOx-uitstoot van diesels drastisch verminderen

- 13/10/2015 – Intelligente software ook actief in Europa

- 12/10/2015 – Elon Musk haalt uit naar Volkswagen en Apple

- 12/10/2015 – geen projecten geannuleerd, enkel uitgesteld

- 12/10/2015 – ACEA schuift nieuwe test naar voren

- 12/10/2015 – Tweede geval van fraude onderzocht

- 09/10/2015 – actieplan en huiszoekingen

- 08/10/2015 – een insider getuigt (interview van Yves Toussaint)

- 08/10/2015 – Belgische overheid vraagt geen premies terug

- 07/10/2015 – Martin Winterkorn bekleedt nog altijd 4 sleutelfuncties

- 06/10/2015 – Besparingen

- 04/10/2015 – Is uw auto betrokken?

- 02/10/2015 – Het verhaal van de diesel: een bijzondere saga (ontcijferd)

- 30/09/2015 – Directie was niet op de hoogte

- 30/09/2015 – Werk van lange adem (ontcijferd)

- 29/09/2015 – 393.648 getroffen voertuigen in België

- 29/09/2015 – Ook het verbruik veel te hoog

- 28/09/2015 – D’Ieteren vervangt bestelde auto's door Euro 6-modellen

- 26/09/2015 – D’Ieteren stopt de verkoop frauduleuze diesels

- 26/09/2015 – Zwitserland verbiedt de verkoop van VW’s met TDI

- 24/09/2015 – De valse geruchten (ontcijferd)

- 24/09/2015 – Bedenkingen (ontcijferd)

- 24/09/2015 – Martin Winterkorn vertrekt niet met lege handen

- 23/09/2015 – Martin Winterkorn stapt op

- 23/09/2015 – Normverbruik: uitgelegd in 7 vragen (ontcijferd)

- 23/09/2015 – Europa versterkt milieuwetgeving auto’s

- 23/09/2015 – Duitse regering was al langer op de hoogte

- 22/09/2015 – de positie van D'Ieteren

- 22/09/2015 – hoe de normen aanzetten tot valsspelen (ontcijferd)

- 22/09/2015 – Martin Winterkorn toch niet ontslagen

- 22/09/2015 – staat Martin Winterkorn vrijdag op straat?

- 21/09/2015 – Dieselgate, Volkswagen in het oog van de storm

- 21/09/2015 – Boete voor bedrog

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten