Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Fabia 1.2 TSI 110 DSG7

Geschreven door Gaetan Philippe op

Op vijftien jaar tijd is de Fabia omgeturnd van een loepzuivere budgetauto naar een hippe en trendy stadsauto. Hoe Skoda dat heeft klaargespeeld, zoeken we uit in de meest verfijnde versie: de 1.2 TSI met DSG7-versnellingsbak.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.28 /20

 

De nieuwe Skoda Fabia neemt afstand van de overdreven beladen contouren van zijn voorganger (2007-2014) en kiest weer voor de eenvoudige lijnen van de oorspronkelijke versie (1999-2006). Deze derde generatie van de meest verkochte Skoda is erin geslaagd om zijn sobere en functionele silhouet toch bijzonder sprekend te maken, waarbij hij niet langer de indruk wekt dat bepaalde koetswerkelementen aan voor- en achterkant er achteraf aangeplakt zijn. Ditmaal gaat van de Fabia een visuele harmonie uit die het model tot nog toe onbekend was.

Het beste voorbeeld komt van het geheel dat het radiatorrooster en de koplampen vormen: de nieuwe neus geeft deze vijfdeurs een mooi gezicht in plaats van een masker of geforceerde trekken. Die uiterlijke homogeniteit heeft de Fabia III te danken aan proporties die hem breder, meer gedrongen en dynamischer doen ogen. Tegelijkertijd is het nieuwe vormevenwicht het gevolg van beter bewerkte oppervlakken, die wel uitgehouwen lijken, met scherpe uiteinden en zuivere trekken. Zoals echt Boheems kristal...

  • Bijdetijdse uitrusting (veiligheid en comfort)
  • Nog steeds ruim en praktisch
  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Personaliseringsmogelijkheden (Colour Concept)
  • Redelijke optieprijzen
  • Grote, makkelijk in te delen kofferruimte
  • Kwaliteitsindruk nog steeds minder dan bij VW
  • Afwerkingsdetails (koffer, onderkant zittingen)
  • Verbruik DSG t.o.v. manuele versie
  • MirrorLink niet verkrijgbaar op basisversie
  • Prijs loopt snel op met personaliseringsopties
  • Vrekkige opties

In dit artikel : Skoda, Skoda Fabia

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker