Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 A : Tussen kleine en compacte SUV

Terwijl sommige constructeurs wat later dan andere op de SUV-trein zijn gesprongen, hebben ze hun gamma wel opmerkelijk snel weten uit te breiden. Een goed voorbeeld is Skoda, dat nu met de komst van de kleine Kamiq al drie perfect complementaire SUV-modellen kan aanbieden.

25.245 €
  • Score redactie 14.69/20

Overzicht :

Logischerwijs maakt de laatste nieuwkomer van de Volkswagen-groep in het segment van de kleine SUV’s gebruik van het MQB A0-platform. Dat deelt hij dus met de VW T-Cross en de Seat Arona, maar ook met de VW Polo, de Seat Ibiza en – niet te vergeten – de Skoda Scala. Die laatste gaat misschien nog wel het meeste te lijden hebben van de concurrentie van de Kamiq. De SUV is hoger dan de compacte middenklasser (+82 centimeter) en biedt ook meer binnenruimte, niet alleen dankzij zijn aanzienlijk grotere hoofdruimte (+20 centimeter), maar ook door zijn iets langere wielbasis (+5 centimeter).

Ten opzichte van de andere stads-SUV’s positioneert hij zich in de hogere middenmoot, want met zijn 4.241 millimeter is hij langer dan de Renault Captur (4.227 millimeter) of de VW T-Cross (4.108 millimeter), maar korter dan de Mazda CX-3 (4.275 millimeter) en de nieuwe Peugeot 2008 (4.300 millimeter). Uiterlijk heeft hij veel weg van zijn grotere broers, de Karoq en de Kodiaq, met zijn koplampen op twee niveaus en zijn zeer consensuele koetswerkdesign. De zwaarte die inherent is aan het SUV-concept, wordt verzacht door zijn relatief aflopende daklijn.

  • Algemene binnenruimte
  • Weggedrag van een berline
  • Moderne connectiviteit
  • Simply Clever-aspecten
  • Levendige motor
  • Totale prijs met opties
  • Verbruik kan oplopen
  • Kwaliteit van sommige plastics
  • Talrijke opties
  • Stug onderstel

In dit artikel : Skoda, Skoda Kamiq

Geschreven door op