Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / SsangYong Rexton W

De SsangYong Rexton gooit het over een andere boeg. De grote SUV krijgt een nieuwe motor en een facelift en wordt vooral een pak minder duur. Kan hij daarmee eindelijk een vuist maken?

Prijs
NB

SsangYong is een merk dat bij ons te kampen heeft gehad met een weinig flatterend imago, als gevolg van modellen die niet bepaald een schot in de roos waren. Aan zijn eerste pickups of de eenvolumer Rodius houden we namelijk niet alleen maar goede herinneringen over... Nochtans is dit kleine Koreaanse merk vindingrijk. Maar terwijl de constructeur op dit moment weinig bekendheid geniet, lijkt dat binnenkort te zullen veranderen. Temeer omdat de antieke en fiscaal ongunstige vijfcilinder-diesel van 2,7 liter (van Mercedes-origine) onlangs vervangen werd door een eigen dieselmotor. Het gaat om de modernere en kleinere tweeliter die we al kennen van de verleidelijke Korando. De grote Rexton maakt gebruik van de komst van deze nieuwe motor om zijn neus bij te poederen.

Een schoonheidswedstrijd zal de vernieuwde Rexton nog altijd niet winnen. Eigenlijk ziet hij er best aangenaam uit. Hij werd voor een minimum aan kosten goed hertekend en choqueert absoluut niemand in het verkeer. Idem voor het interieur. Het zit goed in elkaar en is keurig afgewerkt, ook al ziet het er dan wat gedateerd uit. Een van de troeven van deze Rexton is zijn comfort, met onder meer een bijzonder verzorgde geluiddemping van zijn tweeliter-turbodiesel (met 155 pk en 360 Nm) en een heel toegeeflijke ophanging, die de erbarmelijke staat van ons wegennet zonder morren verteert. Dynamisme hoef je daarentegen niet te verwachten.

Nu hij zijn oude 2.7-diesel heeft ingeruild voor een veel modernere tweeliter en hij maar liefst 10.000 euro minder duur is geworden, is de Rexton eindelijk een erg interessant alternatief voor wie op zoek is naar een discrete, maar ruime SUV die niet van een kleintje vervaard is, geschikt is voor terreinwerk en goed gebouwd, zeer goed uitgerust en vooral comfortabel is. In zijn soort is er voor die prijs geen concurrentie.

U kunt de Eerste Test van de SsangYong Rexton nalezen in AutoGids 873 van 17/4/2013.

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Rexton

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker