Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / SsangYong Rexton e-XDi220 : Offroader met een luxekleedje

Er beweegt wat bij SsangYong: de Tivoli en zijn lange variant XLV vallen al in de smaak bij een publiek dat op zoek is naar een uitstekende verhouding prijs-kwaliteit; de Rexton wil nu hetzelfde doen, maar dan bovenaan in het gamma.

35.490 €
  • Score redactie 14.63/20

Overzicht :

Wat lijkt de nieuwe Rexton enorm in de stad… Net een tyrannosaurus rex wanneer hij tussen twee auto’s in geparkeerd staat. En dat terwijl hij in de steppe van Kazachstan, tijdens zijn kennismakingstest voor de pers (zie AG 991), nog zo nietig leek. Nochtans is de Rexton ‘maar’ 4,85 meter lang, 1,96 meter breed en 1,83 meter hoog, waarmee zijn formaat overeenkomt met dat van de Toyota Land Cruiser LWB... met dat verschil dat de SsangYong 7 centimeter breder is. Dat telt natuurlijk: qua breedte overtreft deze tweede generatie van de Rexton (de vierde als je de facelifts meetelt) de BMW X5, de Jaguar F-Pace, de Jeep Grand Cherokee, de Mercedes GLE en de Volkswagen Touareg – die allemaal lager zijn – met 2 centimeter. Alleen de Maserati Levante en de Porsche Cayenne doen er respectievelijk nog 1 en 2 centimeter bij.

De lijn van zijn voorganger (2001-2016) had die présence niet. Hoewel ze getekend was door Giugiaro (Italdesign), was ze erg conventioneel. De nieuweling is voor zijn look eerder de mosterd gaan halen bij zijn Koreaanse rivalen (Hyundai Santa Fe, Kia Sorento) en zijn kleine broertjes met dwars opgestelde motor (Tivoli en XLV). En terwijl de vooruitgang aan de buitenkant al opmerkelijk is, valt die nog meer op zodra je bent ingestapt. De gebruikte materialen, de aansluitnaden en de assemblage staan wellicht nog niet op hetzelfde niveau als in een Duitse SUV (Volkswagen Touareg en dergelijke), maar wel als in de andere Koreaanse SUV’s (Hyundai en Kia). Gedaan met die holle, slecht afgebraamde, te gladde of juist te ruwe plastics, en met die bedenkelijk aanvoelende knoppen…

  • Luxe-SUV op het onderstel van een werkpaard
  • Onklopbare verhouding prijs-uitrusting
  • Meer dan volledige veiligheidsuitrusting
  • Mooi aangekleed interieur
  • Binnenruimte en comfortuitrusting
  • Gigantische koffer
  • Wat plomp rijgedrag
  • Ouderwetse 4x4 zonder centraal differentieel
  • Misplaatste blingblingdetails
  • Onvoldoende charismatisch uiterlijk
  • Onhandig grote afmetingen in de stad
  • Vaste en niet verschuifbare bank op rij 2

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Rexton

Geschreven door op