Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Ssangyong Tivoli 1.6 2016

Met de Tivoli doet SsangYong zijn intrede in het bijzonder populaire segment van de kleine SUV’s. Deze nieuwkomer moet vooral scoren met zijn geslaagde looks en interessante verhouding prijs-uitrusting.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.77/20

Overzicht :

Hoewel het zich al begin jaren negentig op de automobielwereld stortte, is SsangYong er nooit in geslaagd om echt door te breken in Europa. Het moet gezegd te worden dat de eerste modellen die het Zuid-Koreaanse merk bij ons invoerde, gekenmerkt werden door een op zijn zachtst gezegd gedurfd of zelfs bevreemdend design. De eerste Actyon, de voorloper van de coupé-SUV, en Rodius, een soort lijkwagen met daarop een pergola als achterpartij, vielen dan ook niet echt in de smaak bij het traditionele Europese publiek. Ssang Yong zette echter door, bestudeerde nauwlettend de plaatselijke voorkeuren en begint beetje bij beetje een aangepast gamma aan te bieden. Te beginnen met de jongste Korando, die in 2010 gelanceerd werd en sindsdien de verkoop een stevige boost gegeven heeft, van 500 auto’s in België in 2012 tot bijna het tweevoud daarvan in 2014. Op Europees niveau wordt het streefdoel van 150.000 stuks per jaar bijna gehaald. Met de komst van de Tivoli willen de verantwoordelijken dat cijfer in 2016 echter verdubbelen. De kleine SUV met zuiderse lijnen nestelt zich dan ook in een segment in volle expansie. Bovendien kan hij een aantrekkelijke basisprijs én een erg complete uitrusting naar voren schuiven. Alleen lowcostspecialist Dacia doet beter met zijn Duster, tenminste wat de instapprijs betreft. En gezien het succes van die laatste ziet de toekomst van de Tivoli er veelbelovend uit…

  • Erg ruim interieur op alle plaatsen
  • Talrijke en doordachte opbergmogelijkheden
  • Combinatiemogelijkheden aandrijfgeheel
  • Minder goedkope afwerking dan verwacht
  • Complete en moderne instrumenten
  • Instapprijs, standaarduitrusting
  • Toegankelijkheid en vormen koffer
  • Stroeve versnellingsbakbediening
  • Eigenaardige opstelling bedieningsknoppen
  • Holle motor bij lage toeren
  • Stugge ophanging, harde stoelen
  • Vrij hoge CO2-uitstoot, geen stop-start

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Tivoli

Geschreven door op

De concurrenten