Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Subaru Impreza 1.6i : Op veilig spelen

Subaru heeft besloten de Impreza toch maar opnieuw in te voeren. De nieuwe generatie staat op een nieuw platform, maar blijft trouw aan zichzelf door vooral te mikken op veiligheid, met zijn vierwielaandrijving en rijhulpsystemen.

24.995 €
  • Score redactie 14.65/20

Overzicht :

Subaru is niet zo’n kleine constructeur als u misschien zou kunnen denken. Het Japanse merk weet ieder jaar meer dan een miljoen auto’s aan de man te brengen, terwijl de verkoop en omzet nog elk jaar toenemen. Wereldwijd groeide de afzet van Subaru in 2017 met 8,1 procent, tot 1,08 miljoen wagens, waarvan de meeste verkocht werden in Azië en Noord-Amerika. In Europa speelt het merk daarentegen maar een figurantenrol: op ons continent verkoopt Subaru amper 40.000 exemplaren per jaar. Waar knelt het schoentje? Een eenvoudige verklaring is dat het merk al enige tijd een compacte middenklasser moet missen – de vorige Impreza was bij ons niet verkrijgbaar – en dat het bescheiden dieseloffensief wel heel laat kwam. Vandaag krijgt Subaru mogelijk een nieuwe kans door de marktverschuiving van diesel naar benzine, vooral bij particulieren. Dat is een gunstige context voor deze nieuwe Impreza, die enkel beschikbaar is als 1.6-benzine, gekoppeld aan een automaat en de voor Subaru traditionele vierwielaandrijving. 

  • Binnenruimte en functionaliteit
  • Algemeen comfort
  • Trekkracht, evenwicht, rijplezier
  • Hoog veiligheidsniveau (EyeSight)
  • Verhouding prijs-veiligheidsuitrusting
  • Fletse motor
  • Snel hoog verbruik
  • Weinig alerte versnellingsbak
  • Ergonomie kan beter (schermen, stuurwiel)
  • Sober ogend interieur

In dit artikel : Subaru, Subaru Impreza