Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Juridisch / Valse klachten tegen Tesla

Geschreven door Valentin Delchambre op 30-08-2018

Elon Musk heeft een intern rapport uitgestuurd waaruit blijkt dat een groot aantal klachten over de veiligheid van Tesla’s nep zijn en zijn neergelegd door “tegenstanders” van het merk.

Tesla’s CEO is razend. In een intern rapport dat vorige week uitlekte toont hij aan dat twee derde van alle klachten die tegen het merk zijn neergelegd bij de NHTSA, de Amerikaanse verkeersveiligheidsorganisatie, vals zijn. Wie meent op de hoogte te zijn van een belangrijk veiligheidsgebrek aan een auto, zoals bijvoorbeeld de Takaka-airbags, kan een klacht neerleggen bij deze overheidsinstantie. Maar iemand zou van die mogelijkheid misbruik hebben gemaakt.

Uit Australië

Honderden klachten bij de NHTSA zouden zijn terug te leiden tot één enkele persoon, die leeft in… Australië. Deze “bezorgde burger”, zoals hij zichzelf noemt, voegde bij zijn beschuldigingen telkens foto’s van verongelukte Tesla’s, die hij had opgevist op veilingwebsites. Hoewel de valsheid van deze klachten niet moet worden aangetoond, hebben ze een negatief effect op het merk. Ze zouden bijvoorbeeld een potentiële klant kunnen tegenhouden, zelfs al vertellen heel veel Tesla-eigenaars online hoe tevreden ze zijn met hun auto.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten