Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuws & Advies / Autosalon Brussel 2020: Toyota (paleis 7)

Geschreven door Jean-François Christiaens op 17-12-2019

Toyota zet zijn strategie van hybridisering verder. Maar het verliest de gezinnen niet uit het oog, net zomin als de liefhebbers van sterke sensaties trouwens.

De ster: C-HR

Halverwege in zijn carrière krijgt de charismatische C-HR een opfrisbeurt. Esthetisch zijn de wijzigingen beperkt, gezien het succes dat het model oogst met zijn atypische look. De C-HR is sinds de komst van de Prius trouwens het model dat het meeste nieuwe kopers naar Toyota wist te lokken: 68 procent van de C-HR-bestuurders komt over van een ander merk…

De facelift is ook een gelegenheid voor de Japanse constructeur om zijn nieuwe hybride aandrijfgeheel met een tweeliter van 180 pk te introduceren in het gamma van de C-HR, om veeleisendere bestuurders tevreden te stellen.

En verder: Proace City Verso

Na de grote bestelwagen/minibus Proace breidt Toyota zijn utilitaire gamma verder uit met een compactere bestelwagen, die Proace City gedoopt werd – of Proace City Verso in het geval van zijn gezinsgerichte versie. Het gaat om een neefje van de Citroën Berlingo, Peugeot Rifter en Opel Combo, die net als bij PSA wordt aangeboden in twee koetswerklengtes (4,40 en 4,75 meter) en tot zeven inzittenden kan vervoeren. Qua aandrijving is er geen hybrideversie, maar wel een benzinevariant en… een diesel, van PSA.

Dream Cars: GR Supra

Het Supra-geslacht, dat op het eind van de vierde generatie in de kast werd gestoken, is daar het voorbije jaar opnieuw uitgehaald met het toevoegsel GR (Gazoo Racing) in zijn naam. Deze sportieve Japanner is uitgewerkt op dezelfde technische basis als de roadster BMW Z4 en neemt daarvan ook de drukgevoede zescilinder-in-lijn van 340 pk en 500 Nm over.

Opgelet echter – zeker wanneer u kinderen hebt – alvorens u op het salon van Brussel de bestelbon tekent in een vlaag van verliefdheid: in tegenstelling tot de vroegere Supra’s is deze nieuwe een strikte tweezitter. Een gewaarschuwd man of vrouw…

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten