Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Toyota Highlander: Nieuw gezicht

Toyota biedt de vierde generatie van de Highlander nu ook in België aan. Deze flink uit de kluiten gewassen SUV probeert klanten te ronselen met zijn hybride aandrijflijn en zeven zitplaatsen.

56.460 €
  • Score redactie NB

Overzicht :

De Highlander is nieuw voor de West-Europese markt, maar elders draait deze SUV al sinds 2000 mee. In die twee decennia wist deze SUV zich op te werken tot een van de succesmodellen van de wereldwijde Toyota-line-up. De vierde generatie probeert nu ook in onze contreien voet aan wal te krijgen, met als voornaamste troefkaarten een hybride aandrijflijn en zeven zitplaatsen.

In Amerika kun je de deze Toyota ook met klassieke verbrandingsmotoren krijgen, maar bij ons wordt de Highlander enkel aangeboden als hybride. Eentje zonder stekker weliswaar; ook de Highlander heeft wat de Japanners een zelfladende aandrijflijn noemen. De atmosferische 2,5-liter in de neus telt vier cilinders, draait volgens de Atkinson-­cyclus en krijgt de hulp van twee elektro­motoren, die stroom tappen uit een onder de tweede zitrij verscholen batterijpakket van het type nikkel-metaal­hydride. Het systeemvermogen bedraagt 244 pk, wat volstaat om de Highlander in 8,3 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen en om de SUV een topsnelheid van 180 km/u te bezorgen.

  • Binnenruimte
  • Algemeen comfort
  • Zuinige hybride
  • Weinig dynamisch onderstel
  • Materiaalkeuze
  • Hoge prijs

In dit artikel : Toyota, Toyota Highlander

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

NIEUWSBRIEF