Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Welke soort benzinemotor is het interessantst? Atmosferisch, met turbo, hybride of plug-inhybride?

De aan de schandpaal genagelde dieselmotor is voor heel wat klanten geen optie meer. Maar wat is dan de beste optie? Wij zochten het uit aan de hand van een Vierkamp tussen vergelijkbare middelgrote SUV’s met uiteenlopende aandrijfgehelen: een atmosferische benzine, een turbomotor, een hybride en een plug-inhybride.

Overzicht :

SUV DAYS op 11 en 12 mei 2019

Test, samen met onze redactie, gratis meer dan 30 SUV's

Nu inschrijven >>

Het marktaandeel van diesel in ons land is gezakt van 46 procent eind 2017 naar 35 procent eind 2018. Die achteruitgang is vooral de benzinemotoren ten goede gekomen, waarvan het marktaandeel vorig jaar is toegenomen van 48 naar 58 procent. Klanten lijken dus in de eerste plaats voor benzine te kiezen, maar riskeren ze die keuze niet cash betalen aan de pomp? Die vraag is des te pertinenter in het geval van wat grotere SUV’s. Ook de constructeurs zelf weten dat, en dus komen ze met soms heel uiteenlopende technologische oplossingen voor dat probleem. Om te kijken welke oplossing het interessantste is, hebben wij hier vier benzine-SUV’s bij elkaar gebracht, elk representatief voor een bepaalde technologie: een kleine turbomotor voor de Honda CR-V, een atmosferische motor voor de Mazda CX-5, een ‘zelfopladende’ full hybrid voor de Toyota RAV4 en een plug-inhybride voor de Mitsubishi Outlander.

Geschreven door op