Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Toyota Auris 1.33 VVT-i en Volkswagen Golf 1.2 TSI : Andere aanpak

De benzinemotor werkt aan zijn comeback in ons land, ook bij de middenklassers. Sommige constructeurs houden daarbij vast aan goeie ouwe atmosferische krachtbronnen, andere opteren voor downsizing via drukvoeding.

Toyota Auris 1.33 VVT-i en Volkswagen Golf 1.2 TSI : Andere aanpak #1

Overzicht :

Hoewel de Belgische markt nog altijd gedomineerd wordt door diesels, is er toch een publiek voor wie een benzineversie meer aangewezen is. We denken dan met name aan stadsbewoners die gewoonlijk korte trajecten afleggen, of aan mensen die te weinig kilometers rijden om de meerprijs van een dieselversie te kunnen afschrijven. Onderaan in het gamma volstaat het benzineaanbod ruimschoots om te voldoen aan de dagelijkse behoeften van een steeds grotere bevolkingsgroep. Zeker sinds het einde van de overheidspremies (die dieselversies buitensporig bevoordeelden) begint de Belgische consument in sommige marktsegmenten dan ook de voordelen van de benzinemotor te (her)ontdekken. Aangezien zowel de Toyota Auris als de Volkswagen Golf recent in het nieuw werd gestoken, confronteren we ze hier met elkaar in hun respectievelijke instapversies: de 1.33 en de 1.2 TSI (hier in 105 pk-livrei). Hoewel deze motoren dezelfde doelgroep hebben, is hun ontwerp toch heel verschillend. Terwijl Toyota een atmosferische krachtbron aanbiedt met een variabele distributietiming, geeft Volkswagen zijn benzinemotoren dezelfde behandeling als zijn diesels, door ze te voorzien van drukvoeding. De Duitser doet ook een beroep op directe injectie, in tegenstelling tot de Japanner.

Geschreven door op