Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdek de nieuwe Miles. In the spotlights: het ‘Van’leven, de Krugger FD, de laatste lifestyle trends

Ontdekken

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 : Evolutie, maar ook revolutie

Lang voor Netflix het bingewatchen introduceerde, wisten ze bij VW al hoe verslavend het concept van vervolgreeksen kan zijn. Dit achtste ‘seizoen’ van de Golf innoveert vooral door zijn touchscreens, om de poel van 35 miljoen ‘followers’ sinds 1974 nog wat uit te breiden.

28.100 €
  • Score redactie 15.44/20

Overzicht :

Het lijkt de jongste tijd alsof een auto alleen nog maar gebouwd kan worden rond schermen. Het aantal duim voor de schermdiameter is belangrijker geworden dan het aantal pk’s, terwijl de eenheid ‘seconden’ niet meer zozeer gebruikt wordt in het kader van de prestaties, maar voor de snelheid van de gegevensuitwisseling. Een verschuiving die perfect geïllustreerd wordt door de overgang van de Golf VII naar de Golf VIII. Technisch gaat het namelijk om een eenvoudige evolutie, vertrekkende van hetzelfde platform, getooid met een licht herwerkt kleedje. Maar op het vlak van connectiviteit en infotainment kunnen we beslist van een revolutie spreken. We nemen u mee aan het stuur van de Golf 1.5 TSI met 130 pk en manuele versnellingsbak, een van de eerste motorversies van een (erg) uitgebreid motorpalet dat in de toekomst beschikbaar zal zijn – al wordt het wel maar druppelsgewijs aangevuld.

  • State-of-the-art-technologie
  • Look, afwerking, geluiddemping
  • Ergonomie bedieningsorganen
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Efficiënt en sereen weggedrag
  • Complexe digitale interface
  • Premiumprijzen
  • Matige ruimte achterin
  • Nog onvolledig gamma
  • Zinloze technologiewedloop?

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Golf

Geschreven door op