Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 115 A : Klein maar slim

We heten de vijfde SUV in het gamma van Volkswagen welkom, en dan houden we de neefjes bij Seat, Skoda en Audi nog buiten beschouwing. Met welke troeven trekt de kleinste VW-SUV naar de markt?

22.450 €
  • Score redactie 14.21/20

Overzicht :

Waar is de tijd van Polo, Golf, Passat? Het gamma van VW is intussen een kluwen geworden waarin een kat haar jongen niet meer terugvindt. Maar kijk, je kunt evenmin om de cijfers heen: ondanks de fall-out van Dieselgate verstevigde Volkswagen in 2018 zijn positie van topverkoper in Europa nog. Vorig jaar verkocht het merk in Europa 1,75 miljoen nieuwe voertuigen. Renault is de enige andere constructeur die er in ons werelddeel in slaagt om meer dan een miljoen stuks te verzetten, maar de Franse autobouwer kijkt tegen een verschil van dik 600.000 exemplaren aan. Met andere woorden: het verschil tussen de eerste en de tweede in de verkooplijsten in Europa staat gelijk aan het aantal auto’s dat de twaalfde in de rangschikking – Citroën – elk jaar in totaal verkoopt.

Bovendien ging Volkswagen er vorig jaar nog met 2,7 procent op vooruit, terwijl Renault zijn verkoop met bijna 4 procent zag dalen. Die plus schrijft Volkswagen grotendeels toe aan zijn SUV’s… en dus krijgt het volk wat het volk wil: nog meer SUV’s. Met de T-Cross trekt VW ten strijde tegen de Renault Captur, al vijf jaar op rij de bestverkopende kleine SUV van Europa. De Polo levert daarvoor zijn MQB A0-platform, dat je binnen de VW-groep nog terugvindt onder de Seat Arona en binnenkort de Skoda Kamiq, om het alleen nog maar over de SUV’s te hebben. Volkswagen biedt hier al de T-Roc; de T-Cross is iets kleiner, maar legt meer de nadruk op de praktische aspecten. Met zijn 4,10 meter is hij maar 5 centimeter langer dan een Polo, wat hem nog steeds praktisch maakt voor een stadsomgeving. Dat blijft zijn favoriete speelterrein, zeker wanneer je opteert voor de drukgevoede eenliter-driecilinder op benzine met 115 pk.

  • Stille motor
  • Beperkt reëel verbruik
  • Beats-audiosysteem
  • Binnenruimte
  • Hoge zit
  • Windgeluid op snelwegen
  • Harde schokabsorptie bij middelhoge snelheden
  • Harde plastics deurpanelen en onderkant dashboard
  • Steun stoelen op lange ritten
  • Soms aarzelende DSG

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen T-cross

Geschreven door op