Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW X1 25e: hoge aftrekbaarheid

Geschreven door Kevin Kersemans op

De facelift die de X1 enkele maanden geleden onderging, had niet zoveel om het lijf. De grote nieuwigheid was de recentere introductie van de oplaadbare hybride 25e, en dat is dan ook de versie die we hier aan de tand voelen.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.28 /20

Tot spijt van wie het benijdt, is de populariteit van SUV’s nog niet tanende. Zeker niet bij BMW, waar de X1 niet alleen uitgroeide tot het bestverkopende X-model van het merk wereldwijd, maar bij ons zelfs de meest verkochte BMW is, voor de 3-Reeks en de 1-Reeks dus. Veel hoefde de compacte SUV dan ook niet te worden bijgeslepen om zijn carrière verder te zetten, en dus bleef de facelift ruw gezegd beperkt tot de klassieke hertekende snuit en achterpartij, waarmee de X1 er weer wat meer uitziet als een kleine X3 en X5. Ook deden nieuwe velgdesigns en koetswerkkleuren hun intrede, waaronder het Misano-blauw van onze testauto, terwijl binnenin een groter formaat van aanraakscherm beschikbaar werd. Belangrijker is echter de komst van de oplaadbare hybrideversie 25e, die voortborduurt op de technologie van de 225xe Active Tourer en de Mini Countryman Cooper SE. Daarmee heeft BMW bij ons op dit moment tien plug-inhybridemodellen in zijn gamma, een aandrijfvorm waarin het Beierse merk duidelijk veel heil ziet.

  • Binnenruimte, nog steeds ruime koffer
  • Functioneel interieur, bijdetijdse uitrusting
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Weggedrag op bochtige wegen, trekkracht
  • Aangenaam hybride aandrijfgeheel
  • Behoorlijk rijbereik in elektrische modus
  • Filtering met sportophanging en wielen 19"
  • Feedback stuur, rechtuitstabiliteit
  • Hoog gewicht
  • Vrij harde achterbank
  • Kleine benzinetank
  • Weinig onderscheidende look (t.o.v. X3, X5…)

In dit artikel : BMW, BMW X1

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker