Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Abarth 500C

Geschreven door Johan Demets op

Dé grote nieuwigheid van de Abarth 500C is niet zijn soepele 'targadak' of zijn lichtjes gestegen vermogen, maar wel zijn gerobotiseerde MTA-versnellingsbak met schakellepels achter het stuur.

Prijs
NB

Behalve zijn soepele schuifdak verschilt de Abarth 500C maar weinig van de Abarth 500 die begin vorig jaar op onze wegen werd losgelaten. Het vermogen van zijn 1.4-turbomotor steeg van 135 naar 140 pk, terwijl het ongewijzigde maximumkoppel van 206 Nm nu al paraat staat bij 2.000 in plaats van 3.000 toeren per minuut. Hiermee haalt de Abarth 500C volgens de fabrieksgegevens exact dezelfde topsnelheid als zijn gesloten broer (205 km/h), maar zijn spurtje van 0 tot 100 km/h duurt met 8,1 seconden langer. We kunnen alleen maar de bevindingen uit onze wegtest van de gesloten Abarth 500 (in AG 766) bevestigen, behalve dat je dankzij het open dak van de C beter kunt genieten van de schitterende motorsound...

Een kleine 2.500 euro extra is correct voor een elektrisch bedienbaar 'targadak', een gerobotiseerde vijfbak en nog enkele details (zoals bixenonlampen en achteruitrijsensoren), maar 21.200 euro is geen peulenschil voor een opgepepte Fiat 500C 1.4 met Abarth-trim. Behalve de te hoge rijhouding is het kartgevoel echter helemaal aanwezig.

In dit artikel : Abarth, Abarth 500

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker