Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Alfa Romeo 4C Spider: haren in de wind

Verwachte lancering : 01-08-2015

Geschreven door Olivier Duquesne op 13-01-2015

Alfa Romeo heeft zijn 4C niet onthuld in Italië, maar wel op het grondgebied van Chrysler. De cabrioversie krijgt minder 'originele' koplampen dan de coupé, maar hij behoudt de 1.75-turboviercilinder.

In Detroit ging heel wat aandacht naar de Spiderversie van de Alfa Romeo 4C. De Italiaanse constructeur gebruikte dus de NAIAS om de definitieve cabrio-afgeleide van zijn compacte sportwagen te onthullen. Goed nieuws: hoewel hij 60 kilo bijkomt, blijft zijn leeggewicht onder het ton, dankzij een voorruitkader in koolstofvezel. De 955 kilo lichte tweezitter wordt aangedreven door de 1,75 liter grote turboviercilinder met directe injectie van 240 pk en 350 Nm. Hij is gekoppeld aan een gerobotiseerde zesversnellingsbak met dubbele koppeling (TCT) en kan daarmee volgens Alfa Romeo sneller van 0 naar 100 km/h sprinten dan de coupé (4,2 in plaats van 4,5 seconden). Merkwaardig... De topsnelheid zou 258 km/h zijn.

Vooraan neemt de 4C Spider niet de vreemde koplampen over van de coupé. Hij vertoont dus een meer klassieke neus. Het stoffen dakzeil moet manueel met haken worden vastgezet. Later volgt nog een hard top in koolstofvezel. Op de achterpartij zijn drie functionele warmte-extractoren gemonteerd, naast een hertekende spoiler. Bovendien heeft de Spider specifieke zijdelingse luchtinlaten. Later gaat Alfa als optie een gadget voor liefhebbers aanbieden: een gestuurde uitlaat van Akrapovic met koolstofvezel pijpjes.

In de cockpit domineren leer, aluminium en koolstofvezel. Voor een loepzuiver stuurgevoel krijgt de auto geen stuurbekrachtiging. Als optie kan hij worden besteld met een “Track Package”, dat bestaat uit een afgeplat stuurwiel, hogeprestatieschokdempers, dikkere antirolstangen voor- en achteraan en grotere lichtmetalen velgen (18x7 vooraan en 19x8,5 duim achteraan) geschoeid met AR Racing-banden van Pirelli. De 4C Spider wordt bij ons tegen de zomer op de markt verwacht. Net zoals de coupé wordt hij geassembleerd in Modena, in samenwerking met Maserati.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten