Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Aston Martin

Vantage

Aston Martin Vantage (2022)
Coupés

Coupés

  • Aston Martin
    Vantage (2022)

  • Prijs CO2
    Benzine 146000 - 169000€ 264 - 264 g/km (WLTP)

    Aston Martin Vantage

    De in het voorjaar van 2018 voorgestelde Aston Martin Vantage is een echte sportwagen en geen gran turismo zoals de grotere DB11, waarvan hij nochtans het modulaire platform leent. Dat werd hier echter wel ingekort, waardoor de wielbasis 10 centimeter kromp. Om een optimaal contact met de weg te verzekeren beschikt de Vantage over een gestuurde schokdemping. En om het contact tussen auto en bestuurder te verbeteren staat de stoel 10 centimeter lager dan in de DB11. Het interieur ademt ook een andere sfeer uit, met een middenconsole met klassieke knoppen, die verraden dat Aston Martin tegenwoordig samenwerkt met... Mercedes. Ook het infotainmentsysteem is trouwens rechtstreeks overgenomen uit Stuttgart. De Vantage wordt uitsluitend met een V8-motor geleverd – een aangepaste versie van de vierliter-biturbo uit onder meer de Mercedes-AMG GT. Met zijn 510 pk en 685 Nm doet hij de coupé in 3,6 seconden van 0 tot 100 km/u spurten. De Roadster doet er 2 tienden langer over en houdt het ook 5 km/u sneller voor bekeken: 305 tegenover 310 km/u. Schakelen kan enkel nog met de achttrapsautomaat, de handgeschakelde zevenbak werd bedankt voor bewezen diensten. Met zijn bijna perfecte gewichtsverdeling van 50/50 procent laat de Vantage zich makkelijk de bocht insturen en is de achterkant tot licht overstuur te verleiden, maar zelfs in Track-modus blijft het ESP waken. Voor wie het onderste uit de kan wil, is er sinds 2021 ook een F1 Edition (verkrijgbaar voor beide koetswerkvarianten), met alle aanpassingen die ook terug te vinden zijn onder de Vantage die dienstdoet als safety car in de F1. Achter de killerlook van deze Vantage gaan alle ingrediënten schuil die nodig zijn voor een echte sportwagen. Dit is een auto om in de week mee van en naar kantoor te pendelen en in het weekend het circuit op te zoeken.

Aston Martin Vantage Roadster (2022)
Cabriolets

Cabriolets

  • Aston Martin
    Vantage Roadster (2022)

  • Prijs CO2
    Benzine 154000 - 177000€ 263 - 263 g/km (WLTP)

    Aston Martin Vantage

    De in het voorjaar van 2018 voorgestelde Aston Martin Vantage is een echte sportwagen en geen gran turismo zoals de grotere DB11, waarvan hij nochtans het modulaire platform leent. Dat werd hier echter wel ingekort, waardoor de wielbasis 10 centimeter kromp. Om een optimaal contact met de weg te verzekeren beschikt de Vantage over een gestuurde schokdemping. En om het contact tussen auto en bestuurder te verbeteren staat de stoel 10 centimeter lager dan in de DB11. Het interieur ademt ook een andere sfeer uit, met een middenconsole met klassieke knoppen, die verraden dat Aston Martin tegenwoordig samenwerkt met... Mercedes. Ook het infotainmentsysteem is trouwens rechtstreeks overgenomen uit Stuttgart. De Vantage wordt uitsluitend met een V8-motor geleverd – een aangepaste versie van de vierliter-biturbo uit onder meer de Mercedes-AMG GT. Met zijn 510 pk en 685 Nm doet hij de coupé in 3,6 seconden van 0 tot 100 km/u spurten. De Roadster doet er 2 tienden langer over en houdt het ook 5 km/u sneller voor bekeken: 305 tegenover 310 km/u. Schakelen kan enkel nog met de achttrapsautomaat, de handgeschakelde zevenbak werd bedankt voor bewezen diensten. Met zijn bijna perfecte gewichtsverdeling van 50/50 procent laat de Vantage zich makkelijk de bocht insturen en is de achterkant tot licht overstuur te verleiden, maar zelfs in Track-modus blijft het ESP waken. Voor wie het onderste uit de kan wil, is er sinds 2021 ook een F1 Edition (verkrijgbaar voor beide koetswerkvarianten), met alle aanpassingen die ook terug te vinden zijn onder de Vantage die dienstdoet als safety car in de F1. Achter de killerlook van deze Vantage gaan alle ingrediënten schuil die nodig zijn voor een echte sportwagen. Dit is een auto om in de week mee van en naar kantoor te pendelen en in het weekend het circuit op te zoeken.

Tests Aston Martin Vantage

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget