Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Audi

A4

Audi A4 (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • Audi
    A4 (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 38790 - 47700€ 104 - 126 g/km (NEDC)
    121 - 146 g/km (WLTP)
    Benzine 33520 - 51820€ 125 - 161 g/km (NEDC)
    137 - 174 g/km (WLTP)

    Audi A4

    De vijfde generatie van de A4 stamt uit 2015 en kreeg in 2019 een midlifefacelift. Een opwaardering die niets afdeed aan het prima afgewerkte interieur, dat echter niet uitzonderlijk ruim is, en sowieso eerder geschikt voor vier dan voor vijf personen. Audi besteedt wel veel aandacht aan de connectiviteit, zonder te ver te gaan in de digitalisering van zijn interface. Het aluminium onderstel van de A4 laat de keuze tussen twee types ophanging: de gewone set-up en een sportieve versie, met kortere veren. Verder is een adaptieve schokdemping verkrijgbaar. De voortrein stuurt snedig en de stuurinrichting vertoont een lineaire en precieze werking, ondanks een gebrek aan feedback. De A4 is vrijwel enkel nog beschikbaar met tweeliters, te bestellen als TFSI dan wel TDI, maar allemaal voorzien van mildhybride technologie. Het vermogen schommelt daarbij tussen 136 en 265 pk. De enige variatie op het thema komt van de sportieve S4 en zijn drieliter-diesel (!) van 347 pk. Die V6 is trouwens ook de enige van de familie die het doet met een klassieke achttrapsautomaat; alle andere A4’s vallen terug op de gerobotiseerde S-Tronic-versnellingsbak met dubbele koppeling. In tegenstelling tot bij de A6 en de A8 – en tot bij zijn aartsrivalen bij BMW en Mercedes – is van een fiscaal aantrekkelijke plug-inhybride wel geen sprake in het A4-gamma. De vijfde generatie van Audi’s populairste model baart weinig opzien in de straat, maar onderhuids is de A4 hypermodern. Ongeacht of het gaat om zijn aandrijflijn, zijn uitrusting of zijn connectiviteit. Het enige wat de A4 écht mist, is een plug-inversie.

Audi A4 Allroad Quattro (2022)
SUV's & Crossovers

SUV's & Crossovers

Audi A4 Avant (2022)
Breaks

Breaks

  • Audi
    A4 Avant (2022)

  • Prijs CO2
    Diesel 40640 - 49550€ 106 - 131 g/km (NEDC)
    126 - 151 g/km (WLTP)
    Benzine 35890 - 53670€ 127 - 163 g/km (NEDC)
    143 - 178 g/km (WLTP)
    Aardgas 43250 - 46850€ 105 - 111 g/km (NEDC)
    121 - 133 g/km (WLTP)

    Audi A4 Avant

    De huidige A4 Avant, die eind 2015 gelanceerd werd, kreeg in 2019 een verjongingskuur, die hem een wat strakkere neus opleverde. Hij is niet langer dan de berline waarvan hij werd afgeleid, en bijgevolg is ook zijn binnenruimte vergelijkbaar. Niettemin is het plaatsaanbod achterin behoorlijk... behalve dan voor de middelste passagier. Voorin overtuigt deze breakversie door zijn ergonomie en zijn nauwkeurige bedieningsorganen. Inzake laadvolume zit de A4 Avant op het niveau van zijn aartsrivalen, de BMW 3-Reeks Touring en Mercedes C-Klasse, en bovendien is de koffer makkelijk toegankelijk, dankzij een bagagescherm dat elektrisch uit de weg klapt als je de achterklep opent. Dat laatste kan ook handsfree, door met je voet onder de bumper te bewegen. Handig is eveneens dat de achterbank in drie ongelijke delen neerklapbaar is (in 40/20/40-verhouding). Onderweg blijkt deze break dynamisch, maar ook stil, zeker met de optionele akoestisch gelaagde ruiten. De motoren zijn dezelfde als die van de berline, met bovenaan in het gamma als toemaatje de RS 4, met zijn 2.9 V6 TFSI op benzine van 450 pk. Voor veelrijders vormt de 35 TDI (2.0 van 163 pk) een goed compromis, maar in tegenstelling tot bij zijn aartsrivalen bij BMW en Mercedes is van een plug-inhybride versie in de A4 nog geen sprake. De A4 Avant is niet alleen chic, maar ook handig. Bovendien zijn sommige versies leverbaar met vierwielaandrijving en staat ook een stoere offroadversie op het programma: de Allroad, altijd met de Quattro-overbrenging. Maar welke variant je ook kiest, deze Audi is allesbehalve goedkoop – de talloze opties niet eens meegerekend.

Audi RS4 Avant (2021)
Breaks

Breaks

Audi S4 (2022)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

Audi S4 Avant (2022)
Breaks

Breaks

Vorige Audi-modellen
Audi A4 2021
Audi A4 Avant 2021
Audi A4 Allroad Quattro 2021
Audi A4 Avant 2020
Audi A4 2020
Audi A4 Avant 2019
Audi A4 2019
Audi A4 Allroad Quattro 2019
Audi A4 Avant 2018
Audi A4 Allroad Quattro 2018
Audi A4 2018
Audi S4 Avant 2018
Audi S4 2018
Audi RS4 2018
Audi A4 Avant 2017
Audi A4 2017
Audi A4 2016
Audi A4 Allroad Quattro 2016
Audi A4 Avant 2016
Audi A4 Avant 2015
Audi A4 2015
Audi A4 Allroad Quattro 2015
Audi RS4 2014
Audi S4 Avant 2014
Audi S4 2014
Audi A4 Allroad Quattro 2009
Audi A4 Avant 2008
Audi A4 2007
Audi A4 Cabriolet 2005
Audi A4 2004
Audi A4 Avant 2004
Audi A4 Cabriolet 2002
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

tot uw dienst

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Audi A4

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget