Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Audi

A5

Audi A5 (2023)
Coupés

Coupés

  • Audi
    A5 (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 44390 - 71220€ 124 - 182 g/km (WLTP)
    Benzine 40560 - 57490€ 140 - 172 g/km (WLTP)

    Audi A5

    De huidige A5-familie stamt uit 2016 en onderging voor 2020 een facelift. Grootse visuele ingrepen bleven daarbij uit, maar voortaan zijn ledkoplampen wel standaard. Ook matrixledkoplampen en zelfs laserledexemplaren zijn mogelijk. Net als de Sportback zetten de A5 Coupé en Cabriolet bovendien een stap voorwaarts inzake connectiviteit, waarbij de MMI zijn draai-en-drukknop inruilde voor een enorm aanraakscherm. Onderhuids rust de A5 nog altijd op het MLB Evo-platform, waarmee hij leuker rijdt dan ooit. Ook zonder het actieve sportdifferentieel met vectoriële koppelverdeling – dat is het voorrecht van de topversies – en zelfs als cabrio, ondanks de extra kilo’s die die koetswerkversie op de weegschaal zet. De A5-reeks kan bogen op een waaier aan benzine- en dieselmotoren, bestaande uit vier- en zescilinders, en met vermogens die beginnen bij 136 pk (30 TDI). Aan het andere einde vinden we voor de Coupé de RS 5 en zijn 2,9 liter grote biturbo-V6 van 450 pk; de Cabriolet vindt het bij de S5 al welletjes geweest. In het geval van de Cabriolet spreken we dan over een 3.0 TFSI van 351 pk; bij de Coupé is de S5 een 3.0 TDI van 341 pk. Met uitzondering van de zescilinders op benzine in de S5 TFSI en RS 5 zijn alle motoren voorzien van mildhybridetechnologie, die enkele deciliters brandstof moet helpen besparen: de starter-alternator kan de verbrandingsmotor sneller stilleggen bij het uitrollen en eventueel een kleine boost geven bij het optrekken. Als je portefeuille dik genoeg is, heeft de A5 alles om in de smaak te vallen, of je nu gewoon een leuker ogend alternatief voor een berline dan wel een authentieke GT of cabrio zoekt. Maar deze knappe tweedeurs is niet goedkoop, temeer daar een bezoek aan de optielijst onvermijdelijk lijkt.

Audi A5 Cabriolet (2023)
Cabriolets

Cabriolets

  • Audi
    A5 Cabriolet (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 50790 - 58240€ 139 - 156 g/km (WLTP)
    Benzine 46960 - 77620€ 159 - 204 g/km (WLTP)

    Audi A5 Cabriolet

    De huidige A5-familie stamt uit 2016 en onderging voor 2020 een facelift. Grootse visuele ingrepen bleven daarbij uit, maar voortaan zijn ledkoplampen wel standaard. Ook matrixledkoplampen en zelfs laserledexemplaren zijn mogelijk. Net als de Sportback zetten de A5 Coupé en Cabriolet bovendien een stap voorwaarts inzake connectiviteit, waarbij de MMI zijn draai-en-drukknop inruilde voor een enorm aanraakscherm. Onderhuids rust de A5 nog altijd op het MLB Evo-platform, waarmee hij leuker rijdt dan ooit. Ook zonder het actieve sportdifferentieel met vectoriële koppelverdeling – dat is het voorrecht van de topversies – en zelfs als cabrio, ondanks de extra kilo’s die die koetswerkversie op de weegschaal zet. De A5-reeks kan bogen op een waaier aan benzine- en dieselmotoren, bestaande uit vier- en zescilinders, en met vermogens die beginnen bij 136 pk (30 TDI). Aan het andere einde vinden we voor de Coupé de RS 5 en zijn 2,9 liter grote biturbo-V6 van 450 pk; de Cabriolet vindt het bij de S5 al welletjes geweest. In het geval van de Cabriolet spreken we dan over een 3.0 TFSI van 351 pk; bij de Coupé is de S5 een 3.0 TDI van 341 pk. Met uitzondering van de zescilinders op benzine in de S5 TFSI en RS 5 zijn alle motoren voorzien van mildhybridetechnologie, die enkele deciliters brandstof moet helpen besparen: de starter-alternator kan de verbrandingsmotor sneller stilleggen bij het uitrollen en eventueel een kleine boost geven bij het optrekken. Als je portefeuille dik genoeg is, heeft de A5 alles om in de smaak te vallen, of je nu gewoon een leuker ogend alternatief voor een berline dan wel een authentieke GT of cabrio zoekt. Maar deze knappe tweedeurs is niet goedkoop, temeer daar een bezoek aan de optielijst onvermijdelijk lijkt.

Audi A5 Sportback (2023)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

  • Audi
    A5 Sportback (2023)

  • Prijs CO2
    Diesel 43090 - 71220€ 123 - 185 g/km (WLTP)
    Benzine 39260 - 57490€ 139 - 175 g/km (WLTP)
    Aardgas 46060 - 50510€ 117 - 129 g/km (WLTP)

    Audi A5 Sportback

    In 2017 kwam de tweede generatie van de A5 Sportback op de markt, waarna in 2019 de eerste update volgde. Het interieur van de A5 Sportback is sober, maar luchtig en creëert een indruk van ruimte. Op het vlak van connectiviteit en infotainment is deze Audi bij de les, met onder meer de knappe (optionele) Virtual Cockpit. Voorin is het dan ook aangenaam toeven. Achterin plukt dit model daarentegen niet echt de vruchten van zijn grotere buitenformaat. Zo is de derde zitplaats krap en niet standaard (voor een derde veiligheidsgordel moet je bijbetalen). De koffer is met 480 liter een tikkeltje groter dan die van de A4, maar vooral makkelijker toegankelijk dankzij de grote achterklep. Het onderstel staat garant voor een degelijk compromis tussen efficiëntie en rijplezier. De wieltreinen met vijf draagarmen verzekeren nauwkeurigheid, levendigheid en precisie, met een geruststellend en efficiënt rijgedrag als resultaat. Het motoraanbod ligt grotendeels in lijn met dat van de A4, met dat verschil dat er hier ook nog een 50 TDI (3.0 van 286 pk) is én een CNG-versie op basis van de 2.0 TFSI (170 pk). Een automaat is sowieso standaard: de gerobotiseerde S-Tronic met dubbele koppeling en zeven verhoudingen of de Tiptronic met acht verhoudingen, naargelang van de versie. Het nec plus ultra is de RS 5-versie: die puurt 450 pk uit zijn 2,9 liter grote TFSI. De A5 Sportback blijft een niet te versmaden aanbod voor trendgevoelige estheten die ook aandacht hebben voor technologie, functionaliteit én rijplezier. Maar net als bij de A4 waarvan hij afgeleid is, wordt het ontbreken van een plug-inversie een almaar groter gemis.

Audi RS5 Coupé (2023)
Coupés

Coupés

Audi RS5 Sportback (2023)
Grote middenklassers

Grote middenklassers

Vorige Audi-modellen
Audi A5 2021
Audi A5 Sportback 2021
Audi A5 Cabriolet 2021
Audi A5 2019
Audi A5 Sportback 2019
Audi A5 Cabriolet 2019
Audi S5 Sportback 2018
Audi S5 Cabriolet 2018
Audi A5 2018
Audi S5 Coupé 2018
Audi A5 Sportback 2018
Audi A5 Cabriolet 2018
Audi A5 2017
Audi A5 Sportback 2017
Audi A5 Cabriolet 2017
Audi S5 Cabriolet 2017
Audi S5 Coupé 2016
Audi A5 2016
Audi A5 Sportback 2016
Audi A5 Cabriolet 2016
Audi A5 2015
Audi A5 Sportback 2015
Audi A5 Cabriolet 2015
Audi RS5 Cabriolet 2015
Audi RS5 Coupé 2015
Audi A5 Cabriolet 2009
Audi A5 Sportback 2009
Audi A5 2007
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Audi A5

Onze tests

Budget

In hetzelfde budget