Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi A7 Sportback 55 TFSI : Digitale revolutie

De nieuwe A7 Sportback verscherpt niet alleen de visuele dynamiek van zijn voorganger, hij is ook iets ruimer, comfortabeler, technologischer en geconnecteerder. Allemaal zonder in te boeten aan functionaliteit.

Prijs
NB
  • Score redactie 16.17/20

Overzicht :

Het toeval wil dat de A7 Sportback zijn generatiewissel zowat gelijktijdig heeft gepland met zijn belangrijkste concurrent, de CLS, waarvan de eerste generatie werd gelanceerd in 2004. Die Mercedes wordt dan ook beschouwd als voorloper van het ‘coupéberline’-concept (hoewel er in vroegere tijden toch ook al voorbeelden van te vinden zijn…). De A7 Sportback heeft zich in 2010 in deze nichemarkt gewrongen, met een grotere binnenruimte en dito functionaliteit, dankzij een elektrisch bedienbare achterklep die toegang verschafte tot een riante koffer. De nieuwkomer behoudt die troeven. Op enkele millimetertjes na neemt hij ook het silhouet van zijn voorganger over, maar hij oogt wel agressiever, en met zijn lichtspel zelfs spectaculair. Genoeg om indruk te maken op zijn rivalen, temeer omdat hij ook op budgettair vlak aantrekkelijker is. We zouden hem bijna een koopje durven te noemen… Alhoewel, met een vanafprijs van zo’n 70.000 euro?

  • Efficiëntie V6 en Quattro
  • Compromis comfort-sportiviteit
  • Hightech over de hele lijn
  • Comfortabele binnenruimte voor een 'coupé'
  • Onberispelijke afwerking en ergonomie
  • Elitaristische prijzen, zoals gewoonlijk
  • Veelvoud aan schermen
  • Gespierdere, maar minder subtiele lijn
  • Zicht rondom
  • Verbruik kan oplopen

In dit artikel : Audi, Audi A7

Geschreven door op