Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi Q3 TFSI 211 Quattro S-Tronic

In afwachting van de definitieve RS-versie van de Audi Q3 is de 2.0 TFSI 211 de vaandeldrager van het gamma. Maar is deze ‘sportieve’ versie dik 5.000 euro meer waard dan die met 170 pk?

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Het antwoord is ja, zelfs al voor we ermee hebben gereden. In de eerste plaats omdat er geen verschil in verkeersbelasting is tussen 170 en 211 pk. Als je dan toch 2.478 euro aan BIV en 385,84 aan jaarlijkse verkeersbelasting moet ophoesten, kun je maar best meteen voor de krachtigste van de twee kiezen.

Een tweede argument ten voordele van de 211 pk-versie: hij wordt standaard geleverd met de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen, een optie van 2.100 euro op andere modellen (A3, A5, Q5). Dan blijft er nog een meerprijs van 3.000 euro, die een hele hoop extra prestaties en rijplezier moet garanderen.

In dit artikel : Audi, Audi Q3

Geschreven door op

De concurrenten