Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Audi Q7 3.0 TDI

De Q7 heeft er een carrière van bijna tien jaar zonder grote update op zitten, maar de volledig nieuwe generatie van Audi’s grote SUV beent de voornaamste rivalen van het model in één klap bij.

66.900 €
  • Score redactie 16.20/20

Overzicht :

Het model dat als laatste zijn opwachting maakte in het segment van de dikke Duitse SUV’s, wordt dus eindelijk afgelost. De carrière van de Q7 lijkt in elk geval te bewijzen dat Audi een vergissing heeft begaan door zo laat op de kar te springen (2006), lang na de pionier (de Mercedes ML) en diens volger (de BMW X5) en na zijn neven (de Porsche Cayenne en de Volkswagen Touareg). Hij werd gelanceerd net voor de climax van deze niche in het topsegment. De Q7 profi teerde er niet lang van, want de crisis en de tanende voorliefde voor dikke 4x4’s kwamen zijn wereldwijde verkoopcijfers snel drukken. In tegenstelling tot zijn evenknieën die in de Verenigde Staten worden gebouwd (de ML en de X5), wordt hij samen met de Volkswagen Touareg geassembleerd in Slovakije, in Bratislava, en kon hij zich niet laten dragen door de heropleving van de Amerikaanse markt. Dat bewijst dat Audi ondanks alle kwaliteitsinspanningen niet het imago van Porsche heeft, hoewel de Q7 een betere bouwkwaliteit kon voorleggen dan de eerste generatie van de Cayenne. Hij miste gewoon een sportief aura.

  • Algemeen comfort
  • Levendig weggedrag (vierwielsturing)
  • Wegligging bij alle rijstijlen
  • Aangenaam en performant aandrijfgeheel
  • Bruikbare wegklapstoelen op derde rij
  • Foutloze kwaliteit en afwerking
  • Uithoudingsvermogen remmen
  • Nog steeds hoog gewicht
  • Afmetingen in de stad (meer dan 5 meter lang)
  • Niet echt zuiniger t.o.v. voorganger
  • Vrekkige opties op dit prijsniveau
  • Prijs met behoorlijke uitrusting

In dit artikel : Audi, Audi Q7

Geschreven door op

De concurrenten