Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Audi TT RS

Geschreven door Julien Matagne op

De TT RS is een sportcoupé met een drukgevoede vijfcilinder en Quattro-vierwielaandrijving. Deze technische kenmerken vormen een knipoog naar het sportieve verleden van Audi.

Prijs
NB

De drukgevoede vijfcilinder van Audi, met daarop de initialen RS, levert 450 Nm bij 1.600 tot 5.300 o/m, met andere woorden bijna over heel het toerentalbereik. En nog hoger in de toeren levert de 2.5-turbo met directe injectie 340 pk bij 5.400 tot 6.500 o/m. Indrukwekkend... De TT RS geeft een harde duw in de rug die niet afl aat en de auto naar een top van 280 km/h stuwt, terwijl hij slechts 4,6 seconden nodig heeft voor de sprint van 0 tot 100 km/h. Maar naarmate we op circuit het tempo opvoerden, kwam de levendigheid steeds meer in het gedrang. De oorzaak: de zwaar belaste voortrein, die een onderstuur met zich meebrengt dat moeilijk te corrigeren valt, zelfs niet door het gaspedaal los te laten. Een gevolg van de vierwielaandrijving die geneigd is om je weer op het rechte pad te brengen. Qua stijl laat de radicale TT RS niets aan de twijfel over. Hij pakt uit met imposante bumpers, splitters en zijdelingse luchtinlaten, evenals met een exuberante spoiler.

Hoewel de TT RS dynamisch uit de hoek wil komen, kunnen we toch niet spreken van pure sportiviteit, doordat de levendigheid snel in het gedrang komt. Gelukkig compenseert de motor dat enigszins. Met zijn gigantische koppel en vermogen maakt hij namelijk hernemingen mogelijk van bij de laagste toeren, waarna hij stevig doortrekt. 

In dit artikel : Audi, Audi TT

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker