Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Bentley Arnage R

De Arnage is ongetwijfeld de meest traditionele Bentley, met zijn 6.75-V8 die werd ontwikkeld in... 1959. Vorig jaar kreeg hij een laatste update voor zijn vervanging in 2010.

Overzicht :

Instappen in de Arnage betekent dat je even stil blijft staan bij zijn motor, een monumentale achtcilinder in V van 456 pk met een koppel van 875 Nm. Voor wie die gigantische cijfers nog niet volstaan, is er nog de versie T, die het tot een slordige 507 pk schopt en... 1.000 Nm. De verouderde viertrapsautomaat van GM werd vervangen door door het jongste zestrapsexemplaar van ZF met drie werkingsmodi: automatisch, sport en semiautomatisch met de mogelijkheid om sequentieel te schakelen.

Ondanks zijn mastodontische uiterlijk heeft de Bentley Arnage R de sprintcapaciteiten van een jachtluipaard. De Bentley is al even atypisch in de sensaties die hij biedt: hij vertoont niet de extreem donzige zachtheid van een superlimousine, maar integendeel een erg fors temperament gepaard met een zekere brutaliteit als je hem niet voorzichtig bestuurt. Onderweg ontbreekt het de Arnage nochtans niet aan charme, vooral omdat hij erin slaagt om zijn buitensporige gewicht te doen vergeten. Hij is verbazend eenvoudig te besturen en handelbaar, maar lijdt onder een besturing die merkwaardig onprecies is rond het middelpunt. We zijn ook niet helemaal tevreden over de geluiddemping: vanaf 130 km/h steekt stroomlijngefluit de kop op. Gelukkig is de gestuurde ophanging voorkomend.

Binnenin is de ergonomie ervan is nog steeds even voorbijgestreefd: de toegang tot de menu's en programma's gebeurt via een wispelturige afstandsbediening. Nog teleurstellender zijn de erg matige voorstoelen (ondersteuning, zachtheid), en de rijhouding zou beter kunnen als het stuur niet enkel in de hoogte verstelbaar was.
Toch ademt de Arnage een uitzonderlijke sfeer uit, door zijn verzorgde afwerking en de edele materialen die worden gebruikt voor de aankleding.

In de erg besloten kring van de absolute toplimousines is de Bentley Arnage een dinosaurus. Dit op zijn minst anachronistische model spot met modetrends. Integendeel, hij cultiveert traditionalisme tot in het extreme. Wanneer we hem dan in de context plaatsen van de hedendaagse luxemarkt, waar een overaanbod bestaat op het vlak van innovaties, lijkt dit aparte karakter absurd, maar net dat maakt de hele charme en het succes van deze Bentley onder de miljardairs van onze planeet. n

U kunt de gedetailleerde wegtest van de Bentley Arnage R nalezen in AutoGids 752 van 20/08/2008.

In dit artikel : Bentley, Bentley Arnage

Tests

Onze tests

Stockwagens Bentley

Nieuwe bentley in stock

Tweedehands Bentley

Tweedehands bentley arnage