Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Bentley Continental Supersports Convertible

In zijn streven naar nog meer prestige en exclusiviteit serveert Bentley ons de krachtigste in (kleine) serie gebouwde vierzitscabrio op de markt. Welkom in de continental Supersports Convertible.

Prijs
NB

Aan het stuur van de continental Supersports Convertible voel je je lang niet als de kapitein van een ferryboot. Het uitstekende werk dat de ingenieurs aan de ophanging hebben verricht (de pneumatische ophanging biedt nog steeds de keuze tussen comfort en sport), en de anders afgestelde stuurinrichting (lichtjes verminderde overbrenging, herziene bekrachtigingsprincipes) leveren hem een bijzonder opmerkelijke levendigheid in de bochten en stuurrespons op.
De vierwielaandrijving (standaard op alle continentals) wordt hier wordt bijgestaan door een aangepast torsendifferentieel dat het merendeel van het koppel naar de achteras leidt. De Supersports Convertible gedraagt zich van nature uit dan ook meer als een achterwielaandrijver en snijdt bochten met iets meer geestdrift aan. Tegen de limiet steekt echter altijd onderstuur de kop op.

Niet alleen is de Supersports Convertible goed voorzien qua onderstel, hij kan ook rekenen op een paar stevige longen. Net als de andere versies wordt hij door de bekende, 630 pk en 800 Nm sterke 6.0- W12 (van VW-origine) voorwaarts gekatapulteerd. Door de draconische snelheidsbeperkingen die van kracht zijn in het amerikaanse colorado (en de grote pakkans), hebben we deze uitzonderlijke cabriolet helaas niet aan de tand kunnen voelen zoals we dat gewild hadden. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om een oordeel te vellen over de prestaties van de dikke koolstofceramische remmen (de meest imposante die er bestaan) als je niet sneller mag dan 65 mph (ongeveer 105 km/h)... we troosten ons met de gedachte dat we ooit wel eens de kans zullen krijgen. Moet je van lotje getikt zijn om een Bentley vierzitscabrio op het circuit te willen loslaten? Indien het antwoord ja is, laat dan de dwangbuis maar komen...

Voor een prijs van 248.171 euro opent de Bentley continental Supersports Convertible een nieuwe dimensie in het selecte clubje van uitzonderlijke voertuigen. Hij paart het prestige van het model op wonderbaarlijke wijze aan het plezier van een stoffen dak en prestaties, en heeft daarmee alles in huis om de meest veeleisende liefhebbers te verleiden.

U kunt de eerste test van de Bentley continental Supersports Convertible nalezen in autogids 802 van 20/7/2010.

In dit artikel : Bentley, Bentley Continental GT

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker