Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / BMW 1-Reeks 2019: alles wat we weten

Geschreven door David Leclercq op 13-03-2019

Eind dit jaar zal BMW zijn nieuwe 1-Reeks lanceren. Een radicaal verschillend model van het huidige, aangezien hij zijn achterwielaandrijving inruilt voor aandrijving op de voorwielen.

Radicaal herdacht: zo kondigt de volgende BMW 1-Reeks zich aan die het levenslicht eind dit jaar ziet, waarschijnlijk rond de herfst. Het model zou in elk geval aanwezig moeten zijn op het volgende autosalon van Frankfurt 2019.

FAAR

De derde generatie 1-Reeks zal volledig nieuw zijn. Hij krijgt het nieuwe modulaire FAAR-platform dat al door Mini wordt gebruikt, met name voor de Countryman. Het zal ook gebruikt worden voor de nieuwe BMW X1. Wat betekent dat de 1-Reeks geen achterwielaandrijver meer wordt, maar een voorwielaandrijver. Waarom? Omdat studies van BMW aantonen dat klanten eerder belang hechten aan binnenruimte dan aan rijdynamiek. Als gevolg daarvan grijpt BMW naar dezelfde oplossing als Audi voor de A3 en Mercedes voor de A-Klasse. Maar er zijn meer redenen: verschillende waarnemers geven aan dat de overgang van een motor in de lengterichting naar een dwarsgeplaatste motor BMW ook tot bijna €700 per auto zou kunnen besparen dankzij eenvoudigere technische oplossingen (torsieas in plaats van multilink en geen aandrijfas naar de achterkant).

1,3 miljard per jaar

Gezien de huidige productie van de 1-Reeks (200.000 exemplaren) zou deze technologische verandering het merk bijna 1,3 miljard euro per jaar kunnen besparen. Dat is niet niets. Vergeet niet dat het nieuwe FAAR-platform een ontwikkeling is van het vorige UKL-platform dat wordt gedeeld door de Mini’s, de BMW X1/X2 en de 2-Reeks Active Tourer. We kunnen ons voorstellen dat de motoren vergelijkbaar zullen zijn. En dat we op zijn minst de komst van een plug-in hybride versie kunnen overwegen, als het geen volledig elektrisch exemplaar zal zijn. Wordt vervolgd…

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten