Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

AUTOSHOW BRUSSELS 2020

Ontdek hier alle saloncondities en het beste van het Autosalon 2020

Nieuwe modellen / BMW M2 Competition uitgelekt: 410 pk

De BMW M2 Competition met zijn M4-motor komt steeds dichterbij. Op het internet zijn zelfs foto’s uitgelekt van de auto zonder camouflage.

Overzicht :

Het is een van de meest langverwachte modellen van BMW M en het was een van de grote afwezigen in Genève: de BMW M2 Competition. Dankzij officiële foto’s die een paar weken voor zijn officiële onthulling zijn uitgelekt, wordt hij nu eindelijk wat concreter. Het lek komt van BMW Blog Slovenija. Het model, dat tot nog toe meestal officieus M2 CSL werd genoemd wanneer zijn testprototypes werden gesnapt op de Nürburgring, zou eind deze maand debuteren op het salon van Peking.

Groot hart

Zoals de geruchten al lang voorspelden, ruilt de M2 Competition zijn zescilinder met enkelvoudige twinscroll-turbo (met dubbele ingang) in voor het even grote blok met twee turbo’s van de M3 en de M4. Voor wie thuis is in de interne codes van BMW: de N55 ruimt baan voor de S55. Let wel: de 431 pk van zijn grote broers mag hij niet overklassen. Hij zou ‘slechts’ 410 pk en 550 Nm krijgen. Waarschijnlijk wordt een gerobotiseerde zevenbak M-DCT met dubbele koppeling de enige mogelijke overbrenging. Die zal de M2 van 0 naar 100 km/u katapulteren in 4,2 seconden. Dat is 0,1 seconde sneller dan een standaard M2 met DCT-bak en even vlot als een M4 Coupé.

Hoekiger

Uiterlijk springt het front met hoekiger trekken in het oog. De dubbele nieren van het radiatorrooster zijn steeds minder rond. Hetzelfde geldt voor de luchthappers in de bumper, waarvan de grootste drie kleine gaatjes krijgt, misschien om stroomlijntechnische redenen. Net zoals de motor komen ook de buitenspiegels en de meer omvattende kuipstoelen van de M3 en de M4. Het is nog moeilijk om in te schatten of de achterbank is opgeofferd om gewicht te besparen. Voor dergelijke details moeten we nog wachten tot het eind van de maand.

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

Geschreven door op

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken