Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel aan onze enquête naar het aankoopgedrag van de automobilist

Neem deel

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW 3-Reeks Coupé en Cabriolet

De facelift van de BMW 3-Reeks Coupé en Cabriolet gaat dieper dan je op het eerste gezicht zou denken. Behalve een motorenupdate vallen ook aanpassingen aan het onderstel te bespeuren.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.00/20

Overzicht :

Zeggen dat de restyling van de BMW 3-Reeks Coupé en Cabriolet uiterlijk weinig om het lijf heeft, is een understatement. De belangrijkste veranderingen schuilen daarentegen onderhuids. Naar BMW-gewoonte zijn vooral de motoren grondig herzien. De benzineversies doen vanaf nu allemaal een beroep op directe injectie (High Precision Injection). Natuurlijk kunnen ook de dieselversies van de vooruitgang genieten. En dan vooral de 25d. Naast de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging van ZF-origine krijgen de Coupé en de Cabriolet (en bij uitbreiding alle 3-Reeks-varianten) nieuwe schokdempers, waarvan de veer van de bodemklep werd vervangen door kleine stalen lamellen, die de oliedoorstroming fijner regelen.

De nieuwe schokdempers laten in de praktijk een overtuigende indruk na. Terwijl de vorige nog te slap waren bij lage snelheden, remmen de recentste exemplaren de koetswerkbewegingen beter af, terwijl ze ook een voldoende goed filteringsniveau garanderen. Onderweg wint de 3-Reeks dus aan precisie en rijplezier, een evolutie die trouwens eveneens te danken is aan de nieuwe elektromechanische stuurbekrachtiging, die een getrouwere feedback garandeert. De optionele gerobotiseerde versnellingsbak van de 335i verandert ook de beleving: hij schakelt bliksemsnel, maar steeds in een hoogstaand comfort. De schakelpeddels aan het stuur (volgens de M-logica: rechts om op te schakelen, links om terug te schakelen) maken een heel dynamisch rijgedrag mogelijk. Zelfs een ommetje via het circuit behoort tot de mogelijkheden, zo alert is het geheel.

De onderhuidse aanpassingen aan de BMW 3-Reeks Coupé en Cabriolet werpen voelbaar hun vruchten af. Los van de winst op motorvlak valt vooral de betere koetswerkondersteuning op. Dankzij deze update kunnen deze twee modellen hun carrière in de beste omstandigheden voortzetten.

U kunt de Eerste Test van de BMW 3-Reeks Coupé nalezen in AutoGids 795 van 14/04/2010

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

Geschreven door op

De concurrenten