Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 3-Reeks

Geschreven door Bert Troubleyn op

De nieuwe BMW 3-Reeks neemt een aantal technische en esthetische kenmerken over van de 5-, 6- en 7-Reeks. Alleen blijft de klemtoon dit keer wél liggen op puur rijplezier.

De nieuwe 3-Reeks (E90 voor de kenners) ontsnapt niet aan de evoluties die elk model van het merk ondergaat: hij wordt langer, (een ietsje) hoger en breder (zie kaderstuk voor meer details). Nochtans benadrukt BMW dat die groeischeut nodig was om het plaatsgebrek
achterin van de vorige 3-Reeks weg te werken. Daarom groeit de wielbasis met 35 millimeter, waardoor de
beenruimte achterin toeneemt (naar het schijnt met vijftig procent), terwijl de mogelijkheid bewaard blijft om zescilinders-in-lijn overlangs te plaatsen, achter de vooras (dus met een zeer korte overhang) met de versnellingsbak in het verlengde ervan. Want de 3-Reeks blijft uiteraard een achterwielaandrijver.

In dit artikel : BMW, BMW 3 Reeks

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars