Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW 4-Reeks Cabrio

Het was nooit een geheim dat BMW na de 4-Reeks Coupé ook een open afgeleide op de markt zou brengen. Die Cabrio werd dan ook parallel ontwikkeld met de coupé die we al een tijdje kennen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

We konden enkel rijden met het topmodel, de 435i en het zal u niet verbazen dat dat een comfortabele, aantrekkelijke rijmachine is. Al bij de eerste blik zie je dat de auto breder en lager oogt dan zijn voorganger. De op gordelhoogte omlopende verchroomde sierlijn geeft hem bij open rijden een zeer standingvolle look, een lijn die ook in het interieur wordt geaccentueerd door een aluminiumstrook rondom. Achter het stuur zit je als in om het even welke andere BMW, met een dashboard dat lichtjes naar de bestuurder is gericht en dat alle informatie aanbiedt via de bekende instrumenten en het grote centrale TFT-scherm.

De zes-in-lijn bromt nog even mooi, maar houdt het hier lichtjes onderkoeld, tenzij je open rijdt en plankgas geeft. Dat kan jammer genoeg niet in ons natuurpark, waar de rangers het al zo op hun heupen hebben gekregen van overijverige autojournalisten die ons voorgingen, dat we nu in colonne met 35 mph (60 km/h) door de wonderschone omgeving flaneren. Mooi, maar moeilijk om de kwaliteiten op het vlak van wegligging te beoordelen. Aangezien we met drie inzittenden rijden, kunnen we constateren dat de achterpassagier toch voldoende ruimte heeft om vrij comfortabel mee te rijden, zeker als hij niet te groot is.

Vanaf 44.400 euro mag u de nieuwe 4-Reeks Cabrio de uwe noemen, op voorwaarde dat u tevreden bent met de tweeliter-diesel met manuele versnellingsbak (voorlopig de minst dure combinatie). Voor zo'n 2.000 euro meer heb je een 428i, voor een dikke 11.000 meer de topversie 435i. In vergelijking met de vroegere 3-Reeks Cabrio is dat zelfs iets goedkoper, en in de plaats krijg je een wat gesofisticeerdere auto, die nog beter rijdt en waaraan je kunt merken dat de Beierse ingenieurs hun huiswerk gemaakt hebben. Blijven als nadelen, buiten de absoluut gezien toch nog steeds hoge prijs, enkele aan cabrio's inherente gebreken, zoals een kleine kofferruimte (open) en een moeilijke instap achterin (gesloten). Kortom, voor de - ietwat gefortuneerde - liefhebbers van haren in de wind die ook wel eens met meer dan twee personen op stap gaan, is dit een bijzonder valabel aanbod.

U kunt de Eerste Test van de BMW 4-Reeks Cabriolet nalezen in AutoGids 894 van 5/2/2014.

In dit artikel : BMW, BMW 4 Reeks

NIEUWSBRIEF

De concurrenten