Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Facelift BMW 7 Reeks: meer dan een nieuwe neus

Verwachte lancering : 01-03-2019

Geschreven door Klaas Janssens op 16-01-2019

De facelift van de BMW 7 Reeks gaat verder dan de opvallende neuscorrectie.

Na de verschillende internetlekken nu ook officieel: de facelift van de BMW 7 Reeks. En die facelift houdt een serieuze neuscorrectie in, want het genierde rooster groeit met liefst 40%. De designers hebben zelfs het BMW-logo op de motorkap moeten vergroten, zodat de verhoudingen toch een beetje bleven kloppen. Ook de lichtblokken (smaller dan voorheen, desgewenst met zogeheten Laserlight-technologie) en de voorbumper (met geoptimaliseerde aerodynamica voor de zogeheten Air Curtains) passeerden langs de plastisch chirurg.

Ook de nieuwe achterlichten breken radicaal met de exemplaren op de vorige BMW 7 Reeks. Het L-vormige ontwerp zagen we eerder op de nieuwe 3 Reeks en op de nieuwe X5, al worden de lichtblokken hier verbonden met een lichtstrip. Zoals we dat onlangs zagen bij de Audi A8 en de Porsche Panamera, om maar meteen twee directe concurrenten van deze BMW-limousine te noemen. De 7 Reeks krijgt opnieuw een L-variant met een grotere wielbasis (+14 cm) voor extra bewegingsvrijheid op de achterbank.

Hey BMW

De aanpassingen aan het interieur gaan minder ver dan die aan het koetswerk. BMW zegent de vernieuwde 7 Reeks met nieuwe uitrustingsmogelijkheden die mooiere materialen impliceren, met een verbeterde akoestiek (met dank aan de aerodynamische koetswerkaanpassingen rond die wielkasten en het dikkere glas van de achterportieren) en met een multifunctioneel stuur dat ergonomisch geoptimaliseerd werd.

De facelift van de BMW 7 Reeks introduceert een voor de bekerhouder gesitueerde lade waarin smartphones draadloos opgeladen worden. Uiteraard maakt de limousine gebruik van de jongste, meest performante generatie van het BMW Touch Command-hardware en de BMW Operation System 7.0-software. Voor extra plezier op de achterbank komt München met een nieuw entertainmentsysteem aanzetten, dat onder meer twee 10-inchdisplays met aanraakscherm en een Blu-rayspeler omvat.

De vernieuwde 7 Reeks komt standaard met de zogeheten BMW Live Cockpit Professional. Dat impliceert dat de multimediamodule uitgerust is met een gps-navigatiesysteem, met een digitale tellerpartij van 12,3 duim en met een centraal aanraakscherm van 10,25 duim. Je kan het systeem net zo goed bedienen via de iDrive-draaitoets, via de knoppen op het multifunctionele stuur en via je stem. Voor extra service zorgt de BMW Intelligent Personal Assistant, een digitale compagnon die in actie schiet zodra je "Hey BMW" zegt.

Plug-in Hybrid

Het motorenpalet van de vernieuwde BMW 7 Reeks telt zes-, acht- en twaalfcilinders. We tellen drie benzines: de 740i (340 pk), de 750i (530 pk) en de 760Li (585 pk). En we tellen drie diesels: de 730d (265 pk), de 740d (320 pk) en de 750d (400 pk). Met de 745e introduceert München een nieuwe iPerformance-variant met de plug-inhybride aandrijflijn van de onlangs voorgestelde X5

De plug-inhybride BMW 745e heeft een systeemvermogen van 394 pk en belooft een gemiddeld normverbruik van 2,1 liter per 100 kilometer, een CO2-uitstoot van 48 gram en een elektrisch rijbereik van 58 kilometer. Een van de voornaamste troeven van de BMW 7 Reeks blijft de brede spreidstand tussen sport en comfort. De facelift komt standaard met zowel adaptieve demping als luchtvering. De Integral Active Steer en de Executive Drive Pro Chassis blijven optioneel voor alle modelversies, behalve voor de plug-inhybride 745e.

BMW engageert ook de Driving Assistant Professional, een bundel van rijhulpmiddelen die de 7 Reeks semi-autonome rijfunctionaliteiten bezorgt. Denk aan onder meer: Steering & Lane Control Assistant, Traffic Jam Assist, Lane Keeping Assistent (incl. Active Side Collision Protection), Cross Traffic Alert, Priority Warning & Wrong-Way Warning, Active Cruise Control (incl.Stop & Go), Parking Assitant (incl. Parking & Manoeuvring) en Reversing Assistant.

 

 

 

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten