Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Elektrisch | 62000 - 77400€ | 0 - 0 g/km (WLTP) |
BMW i4
BMW heeft van zijn 4-Reeks Gran Coupé ook een EV afgeleid, een variant die het onderbracht bij zijn i-lijn. Opdat de i4, zoals de vijfdeurscoupé werd gedoopt, zijn verwantschap met de andere elektrische BMW’s duidelijk zou kunnen maken, onderscheidt hij zich met de kenmerkende blauwe accenten van die i-reeks. Binnenin wordt het verschil met de 4 Gran Coupé dan weer gemaakt door de gigantische displays die het dashboard domineren, de zogenoemde BMW Curved Display. Daarbij wordt de 12,3 duim grote tellerpartij geflankeerd door een multimediascherm van 14,9 duim. Wat de binnenruimte betreft, sluit de i4 dan weer naadloos aan bij de gewone 4 Gran Coupé, met eenzelfde plaatsaanbod achterin en in de koffer. Technisch kan de i4 naar keuze geleverd worden met één dan wel twee synchrone elektromotoren. De eDrive40 is een achterwielaandrijver met 340 pk en 430 Nm, de M50 heeft op elke as een motor, waardoor zijn gecombineerde vermogen topt bij 544 pk en 798 Nm. Energie tankt de i4 in beide configuraties uit een 83,9 kWh grote batterij die in de vloer verwerkt zit. Met de eDrive40 raak je daarmee volgens de WLTP-cyclus 590 kilometer ver; de M50 houdt het bij 510 kilometer. Opladen kan maximaal met 200 kW op gelijkstroom, en met 11 kW op wisselstroom. BMW zegt dat het zich bij de ontwikkeling van de i4 vooral op rijplezier heeft gericht, en dat lijkt niet gelogen. In combinatie met de rationele troeven die deze elektrische vijfdeurscoupé daarnaast eveneens op tafel kan gooien, maakt dat van deze i4 een meer dan te overwegen alternatief voor de gevestigde waarden.
Vind de autoverzekering die bij jou past!
AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.