Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW X1 20i xDrive : Beter als xDrive

Met zijn 192 pk koestert de 20i van de X1 duidelijk dynamische ambities. Gelet op onze ervaringen met de 18d sDrive lijkt de optionele vierwielaandrijving voor deze versie haast een must.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Ook al maakte hij dan een ingrijpende evolutie door en staat hij nu op het recente voorwielaangedreven platform van BMW, toch wil de nieuwe X1 een hoog dynamisch potentieel behouden door middel van zijn xDrive-varianten. Die vierwielaandrijving blijft wel voorbehouden aan de versies met meer 1.500 cc – de viercilinders dus. Gezien de nieuwe architectuur van de X1 werd de vierwielaandrijving xDrive volledig herzien. Ze omvat voortaan een aftak-as rechtstreeks op het voorste differentieel, evenals een elektrohydraulisch gestuurde meerschijvenkoppeling achteraan. In optimale omstandigheden blijft de X1 xDrive een pure voorwieltrekker, maar indien nodig gaat ook koppel naar de achteras, waarbij een elektronische module continu de verdeling over de wieltreinen aanpast. En dat gebeurt efficiënt, want de trekkracht blijkt altijd optimaal en het dynamische evenwicht blijft globaal gezien neutraal: de X1 gedraagt zich niet als een achterwielaandrijver, maar ook niet (te veel) als een voorwieltrekker.

  • Trekkracht, weggedrag (xDrive)
  • Degelijke prestaties, hernemingen
  • Binnenruimte, koffervolume
  • Verzorgde afwerking
  • Volledig connectiviteitsprogramma
  • Functioneel interieur
  • Matig verbruik
  • Weinig expressieve motor
  • Opties drijven prijs snel op
  • Eenvolumerachtige rijhouding
  • Niet het charisma van een zes-in-lijn…

Verwante testen

In dit artikel : BMW, BMW X1

Geschreven door op

De concurrenten