Overzicht :
De opmars van de SUV is niet te stuiten: op vijf jaar tijd is hun marktaandeel in ons land (alle formaten samengeteld) gestegen van 25,9 naar 41,9 procent. Tegelijkertijd tekent zich een andere trend af: de elektrificering van onze bedrijfswagenvloot. Vorig jaar was al één bedrijfswagen op de vijf (20,5 procent) een hybride of volledig elektrische auto, en dat aandeel zal alleen maar toenemen. De Range Rover Evoque P300e heeft met andere woorden alles in huis om uit te groeien tot een succes – inclusief een lage CO2-uitstoot die hem fiscaal aantrekkelijk maakt in een bedrijfscontext. Maar hij is niet alleen: ook andere modellen kunnen die troeven op tafel gooien, zoals de BMW X3 30e, die zowel qua prijs als qua vermogen dichter bij de Evoque P300e in de buurt zit dan de X2 25e, qua formaat nochtans de uitgelezen Evoque-concurrent. Vandaar dat we ervoor kozen om de grotere X3 te laten aantreden tegen de ‘baby-Range’...
In dit artikel : BMW, BMW X3 , Land Rover, Land Rover Range Rover Evoque

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum