Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW X5 sDrive 25d

Twee jaar na de Mercedes ML krijgt nu ook rivaal X5 een viercilinderdiesel. Sterker nog, die kan zelfs worden gecombineerd met achterwielaandrijving. Behoudt BMW's Sports Activity Vehicle daarmee zijn homogeniteit?

Prijs
NB
  • Score redactie 15.44 /20

Tegenwoordig zijn ook grote SUV's volledig op de stad en de weg gericht. Iedereen lijkt het er dan ook over eens te zijn dat ze perfect zonder vierwielaandrijving kunnen, ook de sportiefste en de duurste. Temeer omdat ze onder druk van het ecologische bewustzijn gebruik moeten gaan maken van kleinere motoren ... BMW, de grote voortrekker van de achterwielaandrijving, zal ons daar niet in tegenspreken. Al bleek München er toch wat meer tijd voor nodig te hebben met zijn X5, het model dat de SUV in zijn gamma introduceerde. Voortaan is hij er echter met de viercilinderdiesel 25d, die de keuze laat tussen sDrive en xDrive.


  • Verbluffend comfort ongeacht rijstijl
  • Evenwichtige en performante viercilinder
  • Prestaties van een erg goed niveau
  • Combinatie motor-automaat, verbruik
  • Connectiviteit, multimedia, uitgekiend iDrive
  • Fiscale versie (211 pk) zonder meerprijs
  • Snel oplopend prijskaartje met opties
  • Complexe uitrustingslogica
  • Dure of vrekkige opties
  • Geen enkele terreinvaardigheid meer
  • Fiscale afstraffing 218 pk-versie (Brussel en Wallonië)

In dit artikel : BMW, BMW X5

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker