Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / BMW X5 45e vs Mercedes GLE 350 de

In het segment van de grote SUV’s hebben de BMW X5 45e en de Mercedes GLE 350 de een enorme troef in handen: deze plug-inhybrides zijn maximaal fiscaal aftrekbaar voor ondernemers en zelfstandigen.

Overzicht :

De meeste grote plug-inhybride SUV’s zijn op fiscaal vlak niet meer interessant voor zelfstandigen en bedrijfsleiders. Omdat de overheid van mening was dat klanten van grote plug-inhybride SUV’s die auto’s toch enkel maar kochten om fiscale redenen en hun batterij zelden of nooit oplaadden, verstrengde ze enkele jaren terug de regels inzake aftrekbaarheid. Sindsdien wordt rekening gehouden met de verhouding voertuiggewicht-batterijvermogen, terwijl de CO2-­normuitstoot ook niet hoger dan 50 g/km mag liggen. En dat laatste is voor veel SUV’s een probleem, zeker bij de grote exemplaren. De BMW X5 45e en de Mercedes GLE 350 de hebben daarvoor echter een oplossing gevonden: hun bijzonder grote batterij verzekert hen van een riant elektrisch rijbereik, zodat ze bij de normcyclus onder de drempel van 50 g/km kunnen blijven. Los daarvan maken ze echter ook totaal tegenovergestelde keuzes: een zescilinder-in-lijn op benzine voor de ene en een viercilinder-diesel in combinatie met een nóg grotere batterij voor de andere.