Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW Z4

Geschreven door Olivier Duquesne op 01-07-2011

Deze herfst sleutelt BMW aan het motorenpalet van de Z4. De zescilinders 23i en 30i worden vervangen door de drukgevoede viercilinders 20i en 28i. Even nieuw is de achttrapsautomaat.

Vanaf de herfst verdwijnen de atmosferische zescilinders sDrive23i en sDrive30i uit de catalogus van de roadster-coupé Z4. In de plaats daarvan gooit BMW er de lichtere 2.0-turboviercilinders sDrive20i en sDrive28i in. Met respectievelijk 184 pk en 245 pk is het vermogen met 20 pk en 13 pk gedaald. Nochtans lijden de prestaties er amper onder. Zo heeft de 20i 6,9 seconden nodig voor de sprint van 0 tot 100 km/h, tegenover de 6,6 seconden voor de 23i. De 28i zet een sterkere tijd neer met 5,6 seconden, één tiende sneller dan de 30i.

De reden voor de motorwissel wordt duidelijk wanneer we naar de normverbruikscijfers kijken, aangezien de benzinedorst met 20 procent daalt. Zowel de sDrive20i als de sDrive28i verstoken officieel 6,8 l/100 km (159 g CO2/km). Ten slotte wordt aan de optielijst van de Z4 een nieuwe achttrapsautomaat toegevoegd. Zijn afmetingen zijn vergelijkbaar met die van de zesbak die hij vervangt en hij haalt hetzelfde verbruiksniveau als de handbak.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten