Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW Alpina D3 Bi-Turbo Touring Allrad

Weinig verrassend is de D3 Bi-Turbo met zijn diesel Alpina’s bestseller in Europa. Wij testten de huidige breakversie met vierwielaandrijving, gebaseerd op de BMW 335d Touring xDrive.

De D3 Bi-Turbo is, zeker op het Oude Continent, de populairste Alpina. De belangrijkste reden is dat dit instapmodel veruit de minst dure manier vormt om met een exclusieve Alpina te rijden, zowel qua aankoop als wat betreft gebruikskosten. Het verschil in catalogusprijs met het overeenkomstige model uit de BMW-catalogus, de 335d, bedraagt net geen 10.000 euro. Merk op dat er vroeger een nog veel aantrekkelijker geprijsde D3 Bi-Turbo was, met een tot 211 pk opgevoerde viercilinder-diesel van BMW-origine, maar die ‘instap’-D3 is uit het aanbod verdwenen.

De D3 Bi-Turbo is, zeker op het Oude Continent, de populairste Alpina. De belangrijkste reden is dat dit instapmodel veruit de minst dure manier vormt om met een exclusieve Alpina te rijden, zowel qua aankoop als wat betreft gebruikskosten. Het verschil in catalogusprijs met het overeenkomstige model uit de BMW-catalogus, de 335d, bedraagt net geen 10.000 euro. Merk op dat er vroeger een nog veel aantrekkelijker geprijsde D3 Bi-Turbo was, met een tot 211 pk opgevoerde viercilinder-diesel van BMW-origine, maar die ‘instap’-D3 is uit het aanbod verdwenen.

In dit artikel : BMW Alpina, BMW Alpina D3

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars