Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Chevrolet Malibu

De Chevrolet Malibu is het eerste model met die naam dat naar Europa komt. Hij wordt echter gebouwd in Zuid-Korea, gebruikt Europese technologie en heeft Amerikaanse voorvaders...

Prijs
NB

De oorspronkelijke Chevrolet Malibu, vanaf 1964 de topversie van de Chevelle en later een volwaardig model in het middenklassegamma, werd nooit officieel in Europa werd ingevoerd. Het betreft niet alleen een van de best verkochte Chevrolets ooit, samen met de Bel-Air en de Impala, maar ook degene met de langste carrière.

De nieuwe Malibu, die nu in heel Europa is gelanceerd, neemt de wielbasis (2.737 millimeter) en sporen van de Insignia over. De geluiddemping van de Koreaan is bijna even doorgedreven als die van de Duitser, net als de kwaliteitsindruk trouwens. Bovendien oogt hij minder gadgetachtig dan de Insignia, en dat is een troef. De Chevy heeft ook een erg goed afgestelde elektrische stuurbekrachtiging, maar laat het stop- startsysteem aan zich voorbij gaan.

Chevrolet Belgium verkoopt de Malibu slechts in één enkele motorversie en één enkel uitrustingsniveau: de 2.0D LTZ. Dat maakt hem duur voor een Koreaan (31.799 euro), maar bijzonder competitief als je rekening houdt met de standaarduitrusting, die ver boven de Europese normen uitsteekt: ze omvat namelijk een lederen interieur, een navigatiesysteem, een airco met twee zones en nog veel meer. Bovendien biedt de Malibu niets minder dan de vergelijkbare Opel Insignia, tenzij misschien enkele overbodige gadgets. Met een eenvoudigere uitrusting en een minder krachtige dieselmotor had onze invoerder uiteraard liefhebbers van budgetmodellen kunnen aanspreken, maar dat publiek laat hij opzettelijk links liggen.

De Chevrolet Malibu is op zich geen koopje, maar biedt wel veel value for money. Grosso modo kan hij dezelfde kwaliteiten voorleggen als zijn verre neef, de Opel Insignia, maar dan zonder de snufjes. Een kniesoor die daar om maalt.

U kunt de Eerste Test van de Chevrolet Malibu nalezen in AutoGids 859 van 3/10/2012.

In dit artikel : Chevrolet, Chevrolet Malibu

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker