Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën ë-Berlingo: Allemans-EV

Geschreven door Steven Appelmans op

Citroën verkoopt zijn bestelbreak louter nog als zuiver elektrische ë-Berlingo. De doodsteek van het concept? Of past het op batterijen aangedreven busje binnen een groter plaatje?

41.375 €
  • Score redactie 14.95 /20

De Citroën Berlingo is niet langer te bestellen met een benzine- of een dieselmotor in het vooronder. Een premisse die we onmiddellijk kunnen uitbreiden naar Peugeot en Opel, twee merken die ook een Berlingo-kloon in het gamma hebben. Voor die respectievelijke Rifter en Combo geldt namelijk evenzeer dat ze voortaan enkel nog kunnen ‘tanken’ via de stekker. Een beslissing van moederhuis Stellantis die we op zijn zachtst gezegd vreemd vinden. Want de sleutel tot het succes van de Berlingo – en de bestelbreak in het algemeen – is altijd zijn onklopbare waar-voor-je-geldverhouding geweest. Door daar een set peperdure batterijen aan toe te voegen dreigt die weegschaal nu helemaal uit balans te raken. Met het afhaken van het beoogde particuliere publiek tot gevolg. Tenzij natuurlijk zou blijken dat de elektrische omwenteling deze ë-Berlingo zoveel beter heeft gemaakt…

Foto’s: Jeroen Peeters

  • Nog altijd even praktisch
  • Stiller en daardoor comfortabeler
  • Lage gebruikskosten
  • Reëel rijbereik
  • Hoge instapkosten
  • Te weinig meerwaarde

In dit artikel : Citroën, Citroën Berlingo

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker