Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Citroën Space Tourer 1.6 BlueHDi 115 : Voor kroostrijke gezinnen

Citroëns SpaceTourer injecteert een dosis frisse energie in een segment waar creativiteit doorgaans pas op de achterflap van het lastenboek terug te vinden is. Volkswagen en Mercedes maken bij de minibusjes al jaren de dienst uit, maar Citroën wil duidelijk meer dan alleen de kruimels van de koek.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.01/20

Overzicht :

In ons grote minibusjesdossier in het vorige nummer werd duidelijk dat de nagelnieuwe drieling Citroën SpaceTourer/Peugeot Traveller/Toyota ProAce Verso meteen het laken naar zich toetrekt in dit segment. Een overwinning die meer dan symbolisch is, aangezien het PSA-product daarmee niet alleen de door de wol geverfde Mercedes V-Klasse achter zich liet, maar vooral de grondlegger van het segment vloerde: de Volkswagen T6, zeg maar hét busje. 

Daarmee is duidelijk dat PSA’s strategie om van deze drieling meer te maken dan een ‘bestelwagen met banken’ (zoals voorheen het geval was met de Jumpy en de Expert) meteen vruchten afwerpt. Want tot voor kort was voor de PSA-bus nooit meer dan een volgersrol weggelegd. Terwijl die voorganger nog samen ontwikkeld was met Fiat, hebben de Italianen besloten om zich nu te binden aan Renault, Nissan en Opel. De PSA-fabriek in Sévelnord, bij Valenciennes, produceert nu dus uitsluitend voor Toyota (ProAce), Peugeot (Traveller) en Citroën (SpaceTourer). 

De switch naar een meer luxueuze minibus kon op geen beter moment komen. Het segment heeft het in 2016 meer dan uitstekend gedaan, met een groei die 7,5 procent boven de algemene marktgroei ligt. Het is nog te vroeg om op basis van de verkoopresultaten al duidelijke conclusies te trekken, maar als PSA en Toyota effectief het vel willen van de Volkswagen T6 in al zijn afgeleiden, dan is nog een hele inspanning nodig: op dit moment verkoopt de VW-bus in Europa dubbel zo goed als zijn naaste concurrent, de Mercedes V-Klasse. 

Om zo breed mogelijk te mikken heeft ook Citroën een heel gamma op poten gezet om zoveel mogelijk gebruikers te kunnen aantrekken. Nadat we in onze vorige test het gezinsaanbod onder de loep namen, kijken we deze keer in detail naar de professionele variant. Binnenkort een busje huren om met de vrienden naar de Alpen te trekken, of een rit nodig naar de luchthaven van Zaventem? Dan is de kans groot dat u in een Citroën SpaceTourer Business zoals deze belandt. 

  • Aantrekkelijk design
  • Kleine draaicirkel
  • Laag verbruik
  • Aangename en vlotte motor
  • Tot 9 zitplaatsen
  • Uitrusting basisversie
  • Look & feel basisversie
  • Traag terugkerend stuur
  • Zware banken om te verplaatsen
  • Beperkte indelingsmogelijkheden interieur

In dit artikel : Citroën, Citroën Spacetourer

Geschreven door op