Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Dacia Logan MCV 0.9 TCe

De nieuwe Logan MCV onderging niet zomaar een facelift: de budgetbreak maakte een ingrijpende transformatie door en krijgt naast nieuwe motoren ook een andere plaats in het Dacia-gamma.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.00/20

Overzicht :

Net als alle andere leden van de Dacia-familie staat de Logan MCV op het M0-platform van Renault, dat van de Clio II en de Modus. Voor de lancering van de Lodgy en de Dokker in 2012 onderging dat een aantal wijzigingen, die sindsdien werden uitgebreid naar de rest van het gamma. De nieuwe Logan MCV heeft er dus eveneens recht op. De aanpassingen hadden betrekking op het voorste compartiment (hulponderstel en schutbord) en werden enerzijds doorgevoerd om te voldoen aan de jongste veiligheidsnormen, met name die voor de bescherming van voetgangers, en anderzijds om het mogelijk te maken nieuwe motoren in te bouwen. Het motorgamma werd immers uitgebreid met de nieuwe 0.9 TCe met 90 pk, die we hier aan de tand voelen. Hij vult het benzineaanbod aan naast de atmosferische 1.2-basismotor met 75 pk. Aan dieselzijde vinden we twee vermogensversies van de 1.5 dCi, die net als de benzinemotoren 75 en 90 pk leveren. Alle krachtbronnen worden voorlopig enkel gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met vijf verhoudingen. Dat is jammer, maar gezien het tempo waarmee Dacia evolueert, zou het ons niet verbazen als het merk in de nabije toekomst uitpakt met een gerobotiseerde transmissie.

  • Verhouding prijs-uitrusting-binnenruimte
  • Ruimte achterin, laadvolume
  • Afwerking en assemblage t.o.v. voorganger
  • Soepele en elastische driecilinder
  • Algemene geluiddemping t.o.v. voorganger
  • Beperkt verbruik bij rustige rijstijl
  • Te lang gespreide vijfversnellingsbak
  • Troosteloos interieur
  • Erg indirect stuur
  • Wat droge achterophanging
  • Beperkt sleepvermogen
  • Automaat niet verkrijgbaar

In dit artikel : Dacia, Dacia Logan