Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Daihatsu Sirion 1.0 & 1.3

Geschreven door Bert Troubleyn op

Met de nieuwe Sirion neemt Daihatsu afscheid van de karakterloze blokkendozen op wielen. Kennismaking met een leuke en bijdetijdse nieuwkomer in het B-segment.

Prijs
NB
  • Score redactie /20

De nieuwe Sirion is een kleine tweevolumeberline met vijf deuren die er best leuk uitziet. Dat laatste is de verdienste van de interne designstudio van Daihatsu. In vergelijking met zijn voorganger is het nieuwe model 7 centimeter korter, maar alle andere maten namen toe: de breedte met 7 centimeter, de hoogte
met 10 centimeter en vooral de wielbasis met 9 centimeter, en dat laatste is een goed teken voor de binnenruimte. Het huidige aanbod bestaat uit twee benzinemotoren: een 1.0 en een 1.3, die in grote lijnen werden overgenomen van de vorige generatie en waarbij de 1.3 gekoppeld kan worden aan een viertrapsautomaat. Van een dieselmotor is op dit moment nog geen sprake. Plaatsgebrek in het motorcompartiment, het feit dat de versnellingsbakken
het koppel niet zouden aankunnen, of de kostprijs
lijken een inplanting van ? bijvoorbeeld ? de erg goede 1.4 D-4D van Toyota in de weg te staan. Voorlopig blijft Daihatsu dus zijn eigen kleine diesel ontwikkelen: een... tweetaktmotor.

In dit artikel : Daihatsu, Daihatsu Sirion

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars