Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / DS 3 1.6 THP 150 : Licht sportief

De 1.6 thp met 150 pk staat altijd paraat en is allesbehalve dorstig.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

De zopas gefacelifte DS 3 wordt bij ons aangeboden met de 1.2 PureTech (82, 110 en 130 pk), de 1.6 THP (150 en 208 pk) en de 1.6 BlueHDi (75, 100 en 115 pk). De THP 150 komt steeds aangenaam en efficiënt voor de dag en verliest ook het comfort niet uit het oog... tenminste voorin, waar je stevig wordt ondersteund door even zachte als omhullende semikuipstoelen. De ophanging is meestal voorkomend en absorbeert oneffenheden goed, zelfs als de weg er niet al te best bij ligt. Alleen jammer dat de verlichting van het dashboard wat verouderd aandoet. Het centrale aanraakscherm werd wel mooi geïntegreerd in de middenconsole, beschikt over up-to-date connectiviteitsfuncties en regelt ook de meeste instellingen van de wagen. En de ergonomie? Die kan ontegensprekelijk beter, zeker omdat de tablet het aantal fysieke knoppen al danig beperkt. Deze DS 3 neemt geen aanstoot aan een gespierde rijstijl, maar toch komt hij het meest tot zijn recht als je ontspannen rijdt. De 1.6 THP 150 heeft een vol karakter bij alle toerentallen, staat altijd paraat en is – zeker gezien zijn potentieel – allesbehalve dorstig. Hij wordt uitstekend bijgestaan door zijn handgeschakelde zesversnellingsbak, al zijn de verhoudingen iets te lang om echt van sportiviteit te kunnen spreken. De zes goed gespreide versnellingen worden ingeschakeld met een goed geleide en vrij nauwkeurige pook. 

  • Combinatie motor-versnellingsbak
  • Comfort (stoelen en ophanging)
  • Verbruik bij een redelijke rijstijl
  • Plaatsaanbod achterin
  • Soms complexe infotainmentinterface
  • Ergonomie (verspreide toetsen)

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 3 , DS, DS DS 3

Geschreven door op

De concurrenten