Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / DS 4 Crossback 1.2 PureTech : Origineel

De DS 4 Crossback kan schermen met een uitstekend comfort en een originele rijervaring.

DS 4 Crossback 1.2 PureTech : Origineel #1
Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Sinds de DS 4 eind 2015 een facelift onderging, krijgen klanten de keuze tussen een ‘normale’ versie en de Crossback-uitvoering. Het verschil schuilt voornamelijk in de look, met plastic beschermlijsten op de spatbordranden en dakrails , waarmee de Crossback zich een SUV-toets aanmeet... Ook is de bodemvrijheid royaler (+3 centimeter) dan bij de ‘normale’ DS 4, die op dat vlak op het niveau van een Citroën C4 staat. Daardoor trekt de Crossback zich beter uit de slag op onverharde wegen. Ook zullen mensen met een gevoelige rug de gemakkelijkere instap waarderen. Toch zeker voorin, want achterin blijft de toegang krap, als gevolg van de aflopende daklijn. De DS 4 Crossback, die iets soepeler is afgesteld dan een klassieke middenklasser, kan schermen met een uitstekend comfortpeil en een originele rijervaring dankzij de extra grote voorruit. De 1.2 PureTech maakt hem tot slot bijzonder veelzijdig, terwijl hij toch de portefeuille spaart. Een foutloos parcours? Helaas niet... Een beter verzorgd interieur (minimaal zonder parasietgeluiden) was welkom geweest en de algemene ergonomie (vorm van het stuur, knoppen, multimediasysteem, navigatie, enzovoort) blijft in onze ogen een van de grootste zwakheden van dit model. 

  • Originele aankleding
  • Overtuigende motor
  • Globaal comfort
  • Afwerking, interieurgeluiden
  • Soms complexe ergonomie
  • Meerprijs Crossback (1.300 euro)

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 4 , DS, DS DS 4

Geschreven door op